ח"כ ביטון באולפן

"בלוק נתניהו והחרדים נגמר, תקשיבו לחברי כנסת חרדים"

המתקפה החריפה נגד רפורמת התחבורה של השרה מיכאלי והפגיעה בחרדים ובחלשים; הסיכוי של גנץ להרכיב ממשלה והיחסים עם החרדים • ח"כ מיכאל ביטון בריאיון לישי כהן באולפן • צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי. מפיק: איציק אוחנה)

בחירות 2022: יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ מיכאל ביטון, חבר מפלגת 'כחול לבן-התקווה החדשה', התארח לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' ויצא במתקפה חריפה נגד רפורמת התחבורה של השרה מירב מיכאלי, רפורמה הפוגעת בעיקר בחלשים ובציבור החרדי. התייחס לסיכוי של בני גנץ להרכיב ממשלה ולגוש הימין-חרדים שלדבריו נסדק. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

פיזור הכנסת:"כאב לי להצביע בעד הפיזור, אני בוועדת הכלכלה נאבק, כמעט הצלחתי להשיג הגדלת היקף המשכנתא בבנק. הקב"ה ברך אותי להיות בוועדה שהכפיפה על עצמה שמונה משרדים. משרדים שלא דאגו לעוולות - היינו קשים איתם. האם סיימנו את העבוד? בוודאי שלא".

המאבק האישי שלו: "הפכו את המאבק החברתי והאנושי לפוליטיקה. אבל ראית, לא וויתרתי, אני לא רואה ממטר. על מה 'העבודה' לא הצביעה? על חוק המטרו, על זה לא באו למליאה, אבל מענקים למקבלי שכר נמוך? לא השביתו את המליאה. על לקיחת כסף מאנשים בנתיבות? לא כואב להם".

הביקורת על מירב מיכאלי ברפורמת התחבורה: "מה זה לקחת כסף לעניים? חיפשו את החרדים אבל לא רק אותם, גם את ירוחם וחצור ועוד. העניים ביותר נוסעים באוטובוס, ובמסמך שלהם כתוב 'הוזלנו למדינה 2.5 מיליון. אם נסעו ב2.5 שקלים באיזו עיר ובתל אביב בחמשה שקלים אז כולם ייסעו בחמשה שקלים, זה שווה? זה לא שווה. זאת מידת סדום. ללכת לפריפריה שצריכה נגישות. להביא את הגזירות האלו של התחבורה ציבורית זה לא בעיות כלכליות, זה רשע".

ח"כ מיכלא ביטון בריאיון לישי כהן

ראש ממשלה עם מספר דו ספרתי של מנדטים: "אני חושב שאתה צריך להיות דו ספרתי, ולא רק דו ספרתי אלא כמה הבאת לקואליציה. נניח שאתה 15 מנדטים אבל הצלחת להביא 70% מהקואליציה - זה הלגיטימציה שלך כי בנית הסכמות. אבל אם אתה חד ספרתי ואתה רק 61, זה לא לגיטמי".

החיבור עם גדעון סער: "בני גנץ זה מרכז ממלכתי אחראי. אנחנו היחידים שלחרדים יהיה אמון לבני גנץ כראש ממשלה".

הקמת ממשלה בראשות גנץ: "הממשלה הקיימת, מספיק שמפלגה חרדית אחת הייתה מצטרפת אליה - זה כבר 68. 'יהדות התורה' וגם ש"ס ישבו עם מר"צ וגם עם ליברמן, האם תמצא הנוסחה? זאת שאלה. אנחנו לא שללנו את הליכוד ולא את חברי הכנסת של הליכוד, אנחנו עשינו שותפות עם בנימין נתניהו והוא מעל באמון, הוא שם את עצמו לפני אזרחי ישראל".

בלוק נתניהו והחרדים: "הבלוק ההוא ההיסטורי נגמר, בלוק נתניהו והחרדים נגמר, הם הצהירו, לא אני. תקשיב למה שחברי כנסת חרדים אמור ותבין שהם אמרו דברים שלא אמרו בשנים האחרונות, לכן נסדק הדבר".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר