בנט מאשים

הטחה חריגה: "נתניהו גרם לנתק עם ירדן בגלל תמונה באינסטגרם"

ראש הממשלה החליפי האשים את קודמו בתפקיד, במהלך ישיבת הממשלה היום, בגרימה לנתק קשה עם ירדן, בעקבות תמונה שפרסם ברשת החברתית 'אינסטגרם' (אנשים, חדשות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
המאבטח הישראלי עם נתניהו (צילום: חיים צח לע"צ)

במהלך ישיבת הממשלה, שהתקיימה היום (ראשון), האשים ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בכך שניתק את היחסים עם מדינת ירדן השכנה בעקבות תמונה שהעלה אל הרשת החברתית 'אינסטגרם'.

"בשביל פוסט באינסטגרם פגענו בקשר עם ירדן במשך שנים", טען בנט. "קודמי בתפקיד העלה ציוץ לאינסטגרם עם תמונה של מאבטח שבטעות הרג ירדני".

בדבריו התכוון בנט לתקרית שהתרחשה בשנת תשע"ז ובמהלכה זיו מויאל, מאבטח ישראלי, ירה למוות בצעיר ירדני שדקר אותו באמצעות מברג ובבעל הבית.

הצערי היה מוחמד אל-ג'וואודה, ירדני שהגיע לעבודות ריהוט. הלה לקח מברג ודקר את המאבטח, שהגיב בירי והרג אותו. גם בעל הדירה, הרופא בשאר אל-חמארנה, נהרג מכדור תועה. נתניהו פרסם כעבור זמן תמונה שלו לצד המאבטח.

לצד זאת אישרה היום הממשלה בישיבתה את הצעת ראש הממשלה והשר לשיתוף פעולה אזורי, להאיץ את יישומו של פרויקט "שער הירדן" - אזור התעשייה המשותף למדינת ישראל ולממלכת ירדן. במסגרת הפרויקט - אשר עלה כרעיון עוד בשיחות הסכם השלום בשנת 1994 - הוחלט על קידום הקמת והפעלת מסוף פארק "שער הירדן", במטרה להעמיק את שיתוף הפעולה עם ממלכת ירדן.

ראש הממשלה יאיר לפיד: "28 שנים לאחר כינון הסכם השלום עם ירדן, אנו לוקחים את יחסי השכנות הטובים בין שתי המדינות צעד נוסף קדימה. זוהי פריצת דרך שתתרום רבות לפיתוח וחיזוק האזור. פרטים אחרונים במיזם הזה נסגרו בשבוע שעבר בביקורי ברבת עמון אצל המלך עבדאללה.

"מדובר ביוזמה שתביא לשתי המדינות תעסוקה, תקדם את יחסינו הכלכליים והמדיניים, תעמיק את השלום והידידות בין שתי המדינות. אני מודה לשרת התחבורה מרב מיכאלי על כך שגייסה את גורמי המקצוע לטובת התהליך.

"מדובר באיזור תעשיה משותף, שיושב על הגבול. הוא יאפשר ליזמים ואנשי עסקים ישראלים וירדנים לתקשר באופן ישיר. הוא ייצור מיזמים משותפים של מסחר, טכנולוגיה ותעשיה מקומית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר