"זו אוניברסיטה יהודית?"

הפרופ' באמירה בזויה: 'חופש בט' באב? כניעה לדת. מחליא'

פרופ' גולדבלום, מרצה באוניברסיטה העברית פער את פיו - בתגובה לכך שבאוניברסיטה הודיעו על חופשה בט' באב; "אולי ראוי לשנות את שמה ל'אוניברסיטה היהודית'? - גזענות מחליאה" (אקטואלי)

משה מנס | כיכר השבת |
האוניברסיטה העברית ופרופ' גולדבלום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90, צילומסך)

מעורר חלחלה: פרופ' בכיר באוניברסיטה העברית, כואב לו שבאוניברסיטה העברית מכבדים את המסורת ומשביתים את האוניברסיטה בתשעה באב.

במייל שנשלח בהודעת תפוצה לעובדי האוניברסיטה העברית - בהם גם סגל המורים, כותב סמנכ"ל משאבי האנוש הודעה יבשה הנהוגה במרבית מקומות העבודה בישראל: "הריני מבקש להזכירכם כי ביום ראשון הקרוב יחול צום תשעה באב. זה יום שבתון והאוניברסיטה תהיה סגורה ביום זה"

מבלי שהתבקש לדבר, פרופ' עמירם גולדבלום מהפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית החליט להגיב באפן פומבי ולכתוב בעזות מצח: "לא יאומן - כניעה מבישה לדתיים ולדת היהודית במדינת ישראל. מחליא".

דבריו המקוממים עוררו זעם רב כאשר אחת המורות אף כתבה בתגובה: "תגובה מזעזעת - ממליצה להתעניין מעט בהיסטוריה ולהבין שתשעה באב מציין אסון לאומה היהודית".

אך הפרופסור לא הרפה וכתב "חשבתי שהאוניברסיטה העברית התנתקה מהדת ושזו אוניברסיטה של יהודים וערבים בישראל. אינני זוכר שהאוניברסיטה סגורה בחג כלשהו של מוסלמים או נוצרים. אולי ראוי לשנות את שמה ל'אוניברסיטה היהודית'? זה מתיישב היטב עם הגזענות המשתוללת בישראל".

המייל הפומבי שכתב הפרופ'

יצוין כי זו אינה התבטאות מזעזעת שלו, הפרופסור אף כתב בפוסט בפייסבוק כי "הדת היהודית מחסלת את כולנו" ועוד דברים מעורי חלחלה.

ב-2015, כתב בעקבות רצח בני הזוג הנקין בפיגוע ירי לעיני ילדיהם, כאשר בדבריו הוא מכנה את המתנחלים "חיילי טרור" ומציע לאסור בחוק גידול ילדים בהתנחלויות. פעילי 'אם תרצו' הגיעו לאוניברסיטה וניסו להפריע לו להרצאה - כך הוא הגיב אז:

פרופ' גולדבלום באמירה מקוממת בעבר על פעילי ימין (ערוץ כנסת)

מ"ק, סטודנט מהאוניברסיטה העברית אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אני לא מבין מה מתרגשים מכל אמירה של הבן אדם, יודעים שהוא פרובוקטור ויודעים שזה מה שהוא מנסה להשיג חבל שאתם בתקשורת נותנים לו במה. וכן, אם זה היה תלוי בי, מזמן הוא לא היה מלמד כאן".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "האוניברסיטה העברית מכבדת את חגי ומועדי מגוון הדתות, העדות, המגזרים והמגדרים. יום תשעה באב הוא מרכיב משמעותי בזהות היהודית ולכן האוניברסיטה, משך כל השנים, נתנה יחס מיוחד ליום זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר