מחשש לנקמה

העיריות בכוננות; רה"מ יקיים הערכת מצב

בעיריות ובמועצות המקומיות בדרום מנסים להרגיע את האזרחים, אך יחד עם זאת נוקטים כללי זהירות הכרחיים - מחשש לנקמה פלסטינית כתגובה למעצר הבכיר; לפיד יקיים הערכת מצב דחופה (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חסימות בכבישי הדרום (צילום: פלאש 90)

החשש מנקמה פלסטינית: בעקבות מעצרו של ראש הג'יהאד האיסלאמי בגדה, בסאם א-סעדי, וחילופי האש במחנה הפליטים ג'נין, רשויות החירום יחד עם העיריות והמועצות המקומיות החליטו לבטל את תנועת הרכבות מחשש לירי מכיוון עזה.

בתוך כך, ראש הממשלה, יאיר לפיד יקיים בעוד זמן קצר הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, היועץ לביטחון לאומי ד"ר איל חולתא, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, מזכיר הממשלה שלום שלמה וגורמי מקצוע נוספים.

כמו כן, רכבת ישראל הודיעה כי תנועת הרכבות מדרום הארץ לאשקלון תיסגר זמנית. בדובר צה"ל הדגישו: "המרחב ייסגר לתנועה מחשש לאיום ישיר ועל מנת למנוע פגיעה אפשרית באזרחים".

בעיריית אשקלון מנסים הבוקר להרגיע את התושבים ואומרים: "נכון לשעה זו, אין הנחיות חירום מיוחדות הרלוונטיות לעיר אשקלון. יחד עם זאת ובשל המתיחות הביטחונית באזור, הנחה ראש העיר, תומר גלאם, על תגבור והסטת כלל עובדי הביטחון והחירום ברשות לפעילות שטח כולל שיטור עירוני ופיקוח עירוני".

"הכוחות יסיירו בעיקר בסביבת מוסדות חינוך בהן פועלות קייטנות הקיץ ובאזורים מרכזיים ברחבי העיר. נזכיר כי בהתאם להודעת רכבת ישראל ובהנחיית גורמי הביטחון, לא תחודש הבוקר (שלישי) תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון (מצפון) ונתיבות (מדרום). היסעים הוזמנו לתחנות נתיבות, שדרות, אשקלון. אנו מבקשים מהתושבים לשמור על עירנות גבוהה ולדווח באופן מיידי למוקדי החירום על כל חשד או אירוע חריג. עדכונים יימסרו בהתאם לצורך. שיהיה המשך יום טוב ושקט", נמסר מעיריית אשקלון.

במועצה אזורית אשכול כתבו לתושבים: "בעקבות פעילות בטחונית שארעה הלילה ובסיום הערכת מצב בצה״ל, הוחלט בצה״ל על חסימת צירים מרכזיים בעוטף עזה בשני הכיוונים".

"נוכח המצב, הוחלט במועצה להימנע בשלב זה מהסעות לאורך כביש 232 ובכביש הפרסה לכיוון המועצה. לכן, פעילות הקייטנות והחוגים וכן גם פעילות נווה אשכול שתוכננה הבוקר במבנה המועצה- מבוטלות. הטיול של מחנות תנועת הנוער לצפון יוצא כרגיל לאחר שנתקבל אישור לכך. כמו כן, הופסקה תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. מעבר ארז נסגר לתנועה וכביש זיקים נסגר למבקרים. אנו נעדכן בכל מידע חדש".

כך עצרו מסתערבים את מנהיג הג'יהאד האסלאמי בג'נין

במועצה אזורית שדות נגב כתבו לתושבים הבוקר: "בעקבות תפיסת מפקד הג'יהאד האיסלאמי בג'נין הוחלט בצה״ל על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. יודגש כי כל המרחב המאוים ייסגר לתנועת אזרחים מחשש לאיום ישיר. אין לעצור בשולי הכביש במהלך הנסיעות באזור העוטף מטעמי ביטחון אישי. נמשיך לעדכן בכל שינוי בהנחיות".

מפת החסימות בדרום

האזורים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232.

בנוסף, ייסגרו גם הצירים הבאים :

כביש מספר 4 - מצומת זיקים עד כביש הגישה למעבר ארז.

כביש מספר 34 - מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם.

כביש מספר 232 - מניר עם ועד לכרם שלום.

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת 'קובי' (״אנדרטת הארבעה״) בשדרות, לאנדרטת ״החץ השחור״, לגבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז״ל, לגבעת נזמית ולגבעת ״הפרש הבודד״.

בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים ועל עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות וסגירת מעבר ארז לתנועת פועלים.

כזכור, כוח של מסתערבים ולוחמי צה"ל נכנסו אמש לעיר ג'נין וביצעו מעצר של מנהיג הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי. הפלסטינים דיווח כי במקום התפתחו חילופי אש וי לפחות מחבל אחד חוסל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר