הצליח לבלבל

טראמפ תמך ב"אריק", אבל יש שני מתמודדים בשם זה

בהצהרת תמיכה שסיפק אתמול לקראת הבחירות במדינת מיזורי, הצליח נשיא ארצות הברית לשעבר לבלבל את מעריציו כשקרא לבחור ב"אריק". למה? כי לשני המתמודדים קוראים כך (בעולם)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
תומך ב"אריק". טראמפ (צילום: shutterstock)

במדינת מיזורי שבארצות הברית נערכים לקראת הבחירות לסנאט, ונשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, שסיפק אתמול הודעת תמיכה במועמד בשם "אריק", מעורר שעשוע וגם תהיות בארצות הברית לאחר ששניים מן המועמדים הבולטים נקראים בשם זה.

המרוץ תוסס ונמצא בשיאו. על התפקיד מתמודדים מושל המדינה אריק גריטנס והתובע הכללי אריק שמיט. בימים האחרונים, מספר מועמדים החליטו לרוץ על מנת להחליף את הסנאטור הפורש.

בהצהרתו אמש, שכאמור העלתה תהיות, אמר טראמפ: "יש בחירות גדולות במדינת מיזורי, ועלינו לשלוח גיבור MAGA (הסיסמה של תומכי טראמפ – Make America Great Again) ולוחם אמיתי לסנאט האמריקאי, מישהו שיילחם על ביטחון בגבולות, אמינות בבחירות, הצבא שלנו והווטרנים שלנו, ולהציג עמדה קשיחה בנוגע לפשע ולגבולות".

עוד אמר טראמפ, כשקורא למעריציו לתמוך ב"אריק", כי "אני בוטח באזרחים של מיזורי שיחליטו בעצמם, בדיוק כפי שעשו כשהביאו לי ניצחון סוחף ב-2016 ו-2020, לכן נלהב להודיע שאני תומך לחלוטין באריק!"

אבל לאיזה אריק התכוון? בתקשורת האמריקנית מנסים לשער ולפצח. שמיט טוען כי טראמפ תמך בו באופן ישיא. בעצרת בחירות אמר כי קיבל את התמיכה של הנשיא לשעבר.

בפומבי, אולם, כאמור, השתמש טראמפ בשפה מעומעמת. ההערכה כי כי החלטת טראמפ להשתמש בביטוי דו משמעי זה מגיע בעקבות לחץ מהממסד הרפובליקני לא לתמוך ישירות בגריטנס, ששמו נכרך במספר אירועים קשים, שחלקם הוכחשו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר