מאבקי הכוח בימין

סמוטריץ' רוצה את בכיר מח"ש; בן גביר מסרב

יו"ר הציונות הדתית הציע לשים את משה סעדה במקום השביעי - על חשבון המקום המוצע לעוצמה יהודית, ונדחה מיד ע"י יו"ר עוצמה יהודית, ששריין את אלמוג כהן מב"ש (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' באב תשפ"ב | 02.08.22
ראשי הציונות הדתית ועוצמה יהודית בפגישתם האחרונה (צילום: דוברות בצלאל סמוטריץ')

מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית מתקרבות לריצה משותפת גם בבחירות ה'תשפ"ג, כאשר הפעם צפויה מפלגתו של איתמר בן גביר לקבל כוח משמעותי בהרבה מכוחה בכנסת ה-24, עם חמישה מקומות בעשירייה, מתוכם שלושה בשביעייה הראשונה. לפי ההצעה, המקום השביעי יהיה שייך לעוצמה יהודית, אך יוצב שם מועמד המפלגה שיעבור את אישור יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

בניסיון להכניס למקום השביעי מועמד בצלמו, הודיע הערב (שלישי) סמוטריץ' כי "יתמוך" בהצבת עו"ד משה סעדה, סגן ראש מח"ש לשעבר שעלה לכותרות אחרי שחשף התנהלות קלוקלת של פרקליט המדינה לשעבר והמפכ"ל לשעבר, במקום השביעי ברשימה המאוחדת.

סמוטריץ' פרסם הודעה לתקשורת בה כתב: "קיבלתי פניות רבות בבקשה להציב את סעדה ברשימה כמועמד מוסכם שמבטא את תמיכת הרשימה במאבק הצודק והחשוב שלו נגד העוולות וחוסר הצדק בפרקליטות והמשטרה והצורך בתיקון ובשינוי מערכת אכיפת החוק. סעדה הוא נושא הדגל במאבק למען שלטון חוק ישר וערכי ומשמש לפה למאות אלפים, חילונים, דתיים וחרדים כאחד. אני קורא לחברי איתמר, להתאחד בתמיכה בסעדה ולחתום על הסכם הריצה המשותפת".

אלא שמספר דקות לאחר ההודעה, יו"ר עוצמה יהודית עצר את השיח והודיע: סעדה לא ישוריין במקום השביעי, השמור למפלגתי. בריאיון בתחנת 'קול חי' אמר ח"כ איתמר בן גביר: "המקום השביעי הוא של עוצמה יהודית, וסעדה הוא לא איש של עוצמה יהודית. בצלאל יכול לשריין אותו במקום אחר".

כשעה לאחר הצעת סמוטריץ', בן גביר חשף את המועמד שלו לאדם שיוצב במקום השביעי ברשימה המאוחדת, המקום השלישי של עוצמה יהודית: אלמוג כהן, מקים 'הוועד להצלת הנגב' וממקימי 'סיירת בראל', תושב באר שבע. כהן אמר לאחר הודעת בן גביר כי הוא "נרגש להצטרף לבשורה החדשה שמביא ח"כ איתמר בן גביר לציבוריות הישראלית. בשורה של עמידה על כבודה של מדינת ישראל, על ביטחון אזרחי המדינה, על משילות ללא פשרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר