המתח הביטחוני נשמר

בצה"ל חוששים מנקמה: כבישים בעוטף עזה ישארו סגורים

צה"ל עדיין דרוך ממצב בו הג'יהאד האסלאמי יגיב על לכידת ראש הארגון בג'נין, וחושש מירי צלפים או נ"ט סמוך לגבול הרצועה • מצרים מנסה להשיג רגיעה, וישראל הבהירה: לא רוצים הסלמה (ביטחון)

משה מנס | כיכר השבת |
כביש סגור בעוטף עזה, היום (צילום: פלאש 90)

על אף שחלפה כבר יממה ממעצר ראש הג'יהאד האסלאמי בג'נין, באסם א-סעדי, בצה"ל חוששים מתגובת הארגון היושב בעזה - והכריזו הלילה (שלישי) על כך שגם מחר הכבישים שנסגרו הבוקר ישארו סגורים, מחשש לירי צלפים או נ"ט על מטרות מרצועת עזה.

הכבישים החסומים הם כביש 4 לכיוון דרום מצומת זיקים לצומת יד מרדכי; כביש 34 מצומת יד מרדכי לצומת ניר עם בשני הכיוונים; וכביש 232 מצומת ניר עם לצומת סעד בשני הכיוונים. חוף זיקים ישאר גם הוא סגור, ותנועת הרכבות בין אשקלון לנתיבות לא תחודש. קייטנות, חינוך בלתי פורמלי ושאר פעילויות הקיץ באזור העוטף יתקיימו מחר כרגיל, אבל בקרבת מרחבים מוגנים.

במהלך היום סייר שר הביטחון בני גנץ במרחב אוגדת יהודה ושומרון, עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס. במהלך הביקור סייר גנץ לאורך התפר, ושיגר מסר מאיים: "המדיניות שלנו ברורה: מי שרוצה לעבוד ולחיות בשכנות טובה - יקבל יד מושטת. ביד השנייה אנחנו נפגע בכל מי שמבקש לפגוע באזרחי ישראל ולחולל טרור", הצהיר שר הביטחון. "צה"ל, שב"כ ומג"ב ימשיכו בפעילות המבצעית, עם כל הכלים ובכל הזירות. כל איום על אזרחי ישראל ייענה בתגובה עוצמתית ואנו כמובן ניערך לכל תרחיש".

מלבד מתווה של ירי צליפה או נ"ט, בצה"ל העלו את הכוננות גם בסוללות כיפת ברזל הפרוסות בדרום. בשטח עצמו אין תגבורי כוחות לאוגדת עזה אך הלוחמים נדרשו לפעול מעמדות אחוריות כדי לא להפוך למטרות עבור המחבלים.

מתחת לפני השטח נמשכים מאמצי מצרים להוביל לרגיעה, במסגרתה חמאס יכפה על הג'יהאד האסלאמי לשמור על שקט כדי למנוע הסלמה צבאית נוספת בעזה. בירושלים הבהירו לקהיר כי אין לישראל רצון בהסלמה, אך שכל פעולה מעזה תיענה בחריפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר