"מוביל למקומות מסוכנים"

ח"כ יואב גלנט: אני מודאג, לפיד אדם קל דעת וחסר אחריות

הפריימריז בליכוד, המתיחות הביטחונית בעוטף עזה, הדאגה מהעובדה שלפיד ראש הממשלה, שיתוף הפעולה עם הסיעות החרדיות והפתרון לסוגיית הגיוס • ח"כ יואב גלנט בריאיון לישי כהן • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי. מפיק: איציק אוחנה)

בחירות 2022: כשבוע ימים לפני הפריימריז ב'ליכוד', ח"כ יואב גלנט, שר החינוך ואלוף פיקוד דרום לשעבר, התארח לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' והתייחס למתיחות הביטחונית בדרום הארץ, הסיכוי של הימין להשיג את ה-61, התנהלותו של יאיר לפיד כראש ממשלה, מינוי הרמטכ"ל והפתרון לחוק הגיוס. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

הפריימריז בליכוד: "אני חושב שהליכוד הציב לאורך שנים נבחרות טובות שסייעו לו להתקדם, ידע להשים את האנשים המתאימים בחזית. בפעם הקודמת הייתי במקום השביעי, אני מקווה להשתפר".

ההתבטאויות של ח"כ יאיר גולן: "כשעומד חבר כנסת ומכנה את מצביעי 'הליכוד' בשמות שלקוחים מתורת הגזע.. אני הייתי משתמש בביטוי שלקוח מהמקורות, זה 'תינוק שנשבה', הוא אומר דברים שנוחים לקהל שלו, הוא לא מבין בכלל איפה הוא נמצא. זאת מפלגה שנמצאת על סף אחוז החסימה".

יאיר לפיד כראש ממשלה: "אני מאוד לא רגוע, מאוד. הדוגמא הכי בולטת זאת ההתנהלות חסרת האחריות במשבר של רוסיה אוקראינה. מלחמה שלא שייכת לנו. יש לנו איטנרסים ברורים, חופש פעולה בצפון, מסוגלים להביא כל יהודי מרוסיה לכאן. בשביל לזכות באיזו כותרת או אהדה מזוייפת של אירופה, הולך לפיד ונותן הרצאות. התגובה לדבר הזה אלו פעולות שהרוסים עושים, בין היתר זה סגירת הסוכנות.

"מדובר על אדם שחוסר ניסיונו וחוסר רצינותו מובילים אותנו למקומות מאוד מסוכנים, אני מאוד מודאג. ההגה בידיים של לפיד זה דבר מסוכן. מגיע אדם שכל חייו מה שהוא עשה זה לדבר על אחרים, אדם קל דעת בעומק והתפיסה שלו, והפעם הראשונה שהוא מגיע ללשכת ראש ממשלה זה על מנת לעשות בחירות, אף פעם לא היה דבר כזה. החיבור הזה בין קלות דעת וחוסר אחריות לצד הפיתוי שאולי הוא יצליח לעשות משהו - מביא אותנו למקומות מאוד מסוכנים.

"כשאני ראיתי את לפיד מכנס הערכת מצב ביטחונית על עזה עם גנץ ועמר בר לב - אמרתי שזה נשמע כמו התחלה של בדיחה. הם ידונו על ביטחון ישראל בדרום? יאיר לפיד? מה הוא יכול לתרום לעניין הזה. ההגה של מדינת ישראל נמצא בידיים לא אחראיות".

ח"כ יואב גלנט בריאיון לישי כהן

מינוי רמטכ"ל במערכת בחירות: "אני מכיר היטב את שני המועמדים, פיקדתי עליהם פיקוד ישיר, כולל בשעת קרב. שניהם מועמדים מצויינים שכל אחד יכול להיות רמטכ"ל והצבא יהיה בידיים בטוחות. אבל אסור שהתוצאה של מהלך המינוי תהיה חוסר אמון מצד שכבות נרחבות בציבור כלפי הרמטכ"ל הנבחר כי כאילו הוא נבחר על ידי צד פוליטי מסוים. כאשר שר הביטחון מקבל אישור מיוחד מיועצת משפטית שכולם יודעים מי מינה אותה ואיך מינה אותה, התהליך הזה מוביל שממנים כאילו במחטף רמטכ"ל, הדבר הזה לא טוב".

ממשלה הנשענת על רע"מ: "אני חושב שהכנסת מפלגה, שמתנגדת לרעיון של מדינה יהודית וציונית, לתוך הקואליציה והתלות בה מראש מביאה למצב שהוא היפוך יוצרות. איך יכול להיות מצב שההתיישבות, הביטחון, התפיסה הציונית יהודית, תלויים בכלל במישהו שצריך להצביע".

היהדות: "יש פגיעה באופי היהודי של מדינת ישראל, המדינה היא מדינה יהודית, את זה קבעו האבות המייסידים שחלק מהם היו חילוניים, אבל הם הבינו היטב שאנשים שהגיעו מ-55 מדינות על מנת להילחם להקים כאן מדינה, למה הם באו? הם באו כי הם יהודים, הם מיעוט נרדף, ועכשיו הגיעה השעה להקים מדינה".

השאיפה להשיג רוב של 61: "הבעיה נעוצה בעיקר בהחרמה, מה ההחרמה הזאת עושה? היא דוחקת אותנו למצב שכביכול יש 61 חברי כנסת או גבול ה-61, יוצרת דה לגיטימציה למפלגה הכי גדולה במדינת ישראל, אנחנו לא מתרגשים, מי שחושב שמי שיפסול אותנו או יכתיב מי יעמוד בראש הרשימה - טועה טעות חמורה".

בני גנץ כראש ממשלת אחדות? "הרי בני גנץ פוסל אותנו, חוץ מזה בן אדם שיש לו שבעה או תשעה מנדטים הוא ראש ממשלה? יש אפשרות אחת - הקמת ממשלה בראשות נתניהו והימין, כל האפשריויות האחרות אני לא מקבל אותן".

איילת שקד: "זאת תופעה שולית בפוליטיקה הישראלית, הם לא יעברו את אחוז החסימה".

המשבר הכלכלי: "הסיפור הוא לא משברים כלכליים, מיד יש משברים, השאלה מי מתמודד ומחזיק את העניינים בידיים.

חוק הגיוס: "כראש זרוע יבשה הקמתי את גדוד נצח יהודה. אני באופן כללי מאמין בטוב ולא בגישה כוחנית. מי שלא מבין את ההיסטוריה של העם היהודי, שהיה מוכן למסור את נפשו כאשר היה מדובר בדברים שנתפסו בעיניו כפגיעה ביהדות וחילול הקודש - איננו מבין איך עובדים. מי שחושב שדרך גזירות יכפה על החרדים דבר שהם לא רוצים - איננו מבין.

"אני בעד שילוב של החרדים בכל תחומי העשייה הביטחונית. גם אם מדובר בנצח יהודה או שחר כחול, להכניס אותם לתוך העניין, לתת גם את התמיכה המתאימה. בעד להכניס אותם לכוחות הביטחון וההצלה. הליכה בכפייה היא הליכה שגויה, אני חושב שצריך ללכת צעד אחר צעד".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר