פולחן מחליא

"אין להם אלוקים": השרה ברביבאי השוותה בין יאיר לפיד לקב"ה

אחרי שהאשימו את הליכוד בהערצה עיוורת למנהיג, שרת הכלכלה השוותה בין ראש מפלגתה לפיד ובין... הקדוש ברוך הוא ועוררה סערה. בימין מיהרו לתקוף: "מנותקים מהעם ומהאמונה" (פוליטיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אורנה ברביבאי ולפיד (צילום: Flash90 ו- Marc Israel Sellem/POOL)

בגני התערוכה בתל אביב השיקה הערב (רביעי) מפלגת 'יש עתיד', בראשותו של ראש הממשלה יאיר לפיד, את הקמפיין לקראת מערכת הבחירות בעוד מספר חודשים. במהלך האירוע השוותה השרה ברביבאי את לפיד ל"בורא עולם", על פי לשונה, ועוררה סערה.

"הרבה מאוד סקפטים היו לאורך הדרך, שאמרו 'לא תצליחו, לא תוכלו, יהיה ככה, יהיה אחרת'", ואז הוסיפה באמירה מקוממת כי "יש אחד בורא עולם, ויש אחד קוראים לו יאיר לפיד, שאמר אני מוכן לוותר".

הדברים כאמור עוררו סערה גדולה. חברי הכנסת מהליכוד, שעד לא מכבר הואשמו בידי השמאל בהערצה עיוורת "למנהיג נתניהו", מיהרו לתקוף. חבר הכנסת מיקי זוהר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הערצה עיוורת, מפלגה של איש אחד".

חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס הגיבה וכתבה בציוץ בטוויטר: "רק מי שמנותקים מהעם והאמונה מסוגלים לעלות על דל שפתיהם הבלים מהסוג הזה כדי לפאר ראש ממשלה זמני כושל". חברת הכנסת קטי שטרית הגיבה: "רק מי שאין לו אלוקים מסוגל להגיד כזה דבר".

לפיד בערב השקת קמפיין הבחירות, הערב (Avshalom Sassoni/Flash90)

במהלך האירוע רופאים מתמחים ניסו להפריע לנאומו של לפיד במחאה על תנאי עבודתם. ראש הממשלה התייחס אליהם והגיב: "אתם צודקים ואנחנו נטפל בזה". הוא קרא לקהל לא להשתיק אותם. "אל תשתיקו אותם", אמר, "הם מהמשפחה שלנו ומגיע להם טיפול מהמדינה".

לפיד אמר במהלך נאומו באירוע בין היתר: "אנחנו ניצחנו את מכונת ההסתה והרעל ארבע פעמים, ננצח אותה גם בפעם החמישית. לא ניתן לה להרוס לנו את הבית".

לדבריו, "הכל השתנה בשנה האחרונה, אבל לא הערכים שלנו. לא הדברים שאכפת לנו מהם. שלטון החוק, חיזוק מעמד הביניים, הדמוקרטיה הישראלית, חופש דת, חופש העתונות, השאיפה לשלום עם הפלשתינים ומדינות האיזור, יהדות שהיא לכולם, כלכלה חופשית שמייצרת הזדמנויות לכל ילד ודואגת לחלשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר