"כאבי תופת"

מחקר חדש מגלה: כך תמנעו מאבנים בכליות

מחקר חדש מצא את הדרך להימנע מהצטברות אבנים בכליות. המחקר שבוצע על מאות אנשים, גילה מה המזונות שכדאי לצרוך ומאלו מזונות כדאי לכם לשמור מרחק (חדשות, בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
כאבי בטן | אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מי שלא סבל מאבנים בכליות לא מדמיין באיזה סבל מדובר. זה מתחיל מכאבים נוראיים בבטן, ויכול להגיע למצבים קיצוניים של אי ספיקת כליות. כ- 10-15 אחוז מהאנשים בעולם המערבי צפויים לסבול מאבנים בכליות, וכשמדובר על המזרח התיכון הנתונים גבוהים אף יותר בשל חוסר שתיה מספקת באקלים הים תיכוני החם, ואף בשל צריכה מוגברת של 'אוקסלט'- רכיב הנמצא במגוון פירות וירקות כמו בכרוב סגול, סלק, חלב סויה, אגוזים, שוקולד ומוצרים נוספים.

מחקר חדש שנעשה בארצות הברית מצא את הדרך למנוע את היווצרות האבנים: אכילת מוצרים המכילים כמות גבוהה של סידן ואשלגן. המחקר שפורסם בכתב העת של המגזין 'Mayo Clinic Proceedings' נבדקו 411 חולים שסבלו מאבנים בכליות, וקבוצה של 384 אנשים נוספים שלא סבלו מהבעיה, ונבדקו כקבוצת ביקורת. מתוצאות המחקר עלה כי מחסור בסידן ובאשלגן גרם להיווצרות אבנים בכליות. כמו כן התברר כי שתיה של פחות מ3.4 ליטר ביממה גרמה לעליה בסיכון להצטברות אבנים בכליות.

בנוסף, התברר שצריכה נמוכה של קפאין עשויה לגרום לנוזלים להצטבר בגוף ולעליה בסיכון להצטברות האבנים. כמו כן עליה במשקל מהווה סיכון גבוה יותר גם בהצטברות האבנים.

החוקרים אף הציעו רשימה של מזונות העתירים באשלגן, כמו בננות, תפוזים, מלונים, טל דבש, אשכוליות ומשמשים. כמו גן ניתן לספוג אשלגן גם מירקות כמו תפוחי אדמה, אפונה, מלפפונים, קישואים וכן מפטריות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר