כוננות שיא

4 ימים ברציפות: המצור על עוטף עזה ימשך גם מחר

בתום הערכת מצב הוחלט להמשיך את ההגבלות על יישובי העוטף גם מחר, ביום הרביעי ברציפות. ראש העיר שדירות תקף: "מחבלים צריך לחסל, אזרחים אינם יכולים להיות בני ערובה" (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הג'יהאד האסלאמי. אילוסטרציה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)

המתיחות בדרום נמשכת: המגבלות באזור עוטף עזה וחסימות הכבישים, שהחלו מחשש לנקמה מכיוון רצועת עזה בעקבות מעצרו של ראש הג'יאהד האסלאמי בשומרון בשעת ערב של יום שני השבוע - ימשכו גם מחר, יום שישי, ביום הרביעי ברציפות.

במקביל, לפי הדיווח הערב ב'כאן 11', בישראל נערכים להסלמה. בדף המסרים שהופץ לשרים נכתב כי "אין כוונה שההגבלות יימשכו לאורך זמן רב וכלי טיס בלתי מאוישים פועלים ברצועה כדי לסכל כל איום". מאידך בעזה נשמעים קולות לרגיעה מכיוון חמאס.

המועצות האזוריות הודיעו לתושביהן על הגבלות הרשויות. "בהתאם להערכת המצב שהתקיימה הערב, אנו מעדכנים כי כרגע אין שינוי בהנחיות, וחסימות הצירים נמשכות כמו בימים האחרונים", נמסר מהמועצה האזורית שדות נגד. "אנו ממליצים, לטובת החוסן המשפחתי, לשמר שיגרה כמה שניתן, למרות הדריכות באויר, ולצמצם בחשיפה חדשותית".

הודעה דומה הוציאו גם בעיריית שדרות. שם הודיעו כי "ניתן לצאת מהעיר דרך כביש 232 מצומת אזור התעשייה או דרך הבריכה. הרכבות לא תפעלנה גם מחר. אנו מבקשים מכם שלא לפרוץ מחסומים של כוחות הביטחון ולא לנסוע דרך דרכים חקלאיות". גם באשכול פרסמו הודעה דומה.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, התייחס הערב למתיחות בדרום ואמר: "מחבלים צריך לחסל ואיומים צריך לנטרל. אזרחי מדינת ישראל ובעיקר תושבי העוטף ושדרות אינם אינם צריכים להיות בני ערובה של אף ארגון טרור, הם גיבורים שחיים בחזית בטחונית קשה למעלה משני עשורים".

ראש העיר הוסיף: "אני קורא לראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לפגוע בארגוני הטרור ומבטיח שתקבלו מאיתנו את כל הגיבוי". עוד אומר דוידי: "לא יכול להיות ששלושה ימים תהיה מתיחות בעוטף עזה, כבישים סגורים, רכבות מבוטלות ועסקים מפסידים פרנסה. בד בבד אני דורש מהממשלה לאשר עוד הערב את שיפוי התושבים ובעלי העסקים על הימים הללו".

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, צייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו: "בימים האחרונים אנו עדים להתנהלות מסוכנת של ארגון הג'יהאד האיסלאמי שעלולה להיות לה השלכות חריפות על המצב ברצועת עזה. התנהלות זו, שמבוטאת בכוונות להוציא לפועל פיגוע נגד תושבי העוטף וכוחות צה"ל, פגעה כבר עתה בשגרת החיים של העזתים.

"ישראל נאלצה לסגור את המעברים בארז ובכרם שלום כדי למנוע תנועה של אנשים ורכבים בצירים אלה. מדובר בארגון שרווחת התושבים בעזה לא נמצאת לנגד עיניו, ובמחיר שיקולים שאין בינם ובין האינטרס העזתי דבר - הוא מאיים להביא את הרצועה פעם נוספת אל פי תהום. תושבי עזה - אל תאפשרו לג'יהאד האיסלאמי לגרור אתכם להסלמה".

כוכבי בסיור בעוטף היום (צילום: דובר צה"ל)

בתוך כך, סגן מנהיג חמאס בעזה, טען כי ההיערכות בישראל להסלמה נועדו לצרכים פנימיים וכי אין בכוונת חמאס להיגרר למלחמה. בראיון לערוץ אל אקצה של חמאס אמר סגן המנהיג כי כל הסיבה להיערכות הביטחונית בדרום היא מערכת הבחירות שבה נמצאת ישראל. "אנחנו נחליט מתי להילחם ומתי לא", אמר בין היתר.

מוקדם יותר היום שוחח ראש הממשלה יאיר לפיד עם ראשי רשויות בעוטף עזה. לפיד הבהיר כי הוא מבין את הקושי בהגבלות והוסיף ואמר כי הוא "לא אאפשר למצב הנוכחי להימשך עוד זמן רב". עוד אמר לפיד כי "יש התרעה קונקרטית. אנחנו מנסים למנוע את הפיגוע ומנסים לעשות הכול כדי שזה לא ייקח עוד זמן רב".

ככל הידוע, אוגדת עזה תוגברה לבינתיים בכוחות ארטילריה, הנדסה, חי״ר, שריון וכוחות מיוחדים. בשלב זה לא קיימת פקודת עוצר יציאות, אך הוחלט שחלק מהכוחות ישארו בגזרה. לצד זאת, מוקדם יותר היום חמישי קיים שר הביטחון בני גנץ יחד עם הרמטכ"ל כוכבי, ראש השב"כ, מנכ"ל משרד הביטחון ובכירים נוספים.

תושב היישוב נתיב העשרה אמר ל'חדשות 12' כי "את הניצחון שלהם הם כבר השיגו, הם לא צריכים לירות. בתוך המושב כל אזור החממות סגור, וצריך להבין - זו לא מכולת שאתה סוגר ופשוט לא עובד. אלה צמחים שצריך להשקות ולטפל בהם. חוזים עם חברות. הפגיעה יכולה להיות אנושה. נניח שיפצו אותי ב-100% - בשנה הבאה כבר לא יעשו אותי חוזים, אז איך אתפרנס?".

עוד אמר: "זו הפעם הראשונה בחיי שחשבתי שאולי זה לא המקום שלי. לחיות בחוסר ביטחון ובחוסר שייכות אני יכול גם במקומות אחרים. מעולם לא העליתי על דעתי שאגיד את זה אבל אני חושב שאיבדנו את הדרך, אנחנו רק מתגוננים. אני חלילה לא מזלזל בחיי אדם, אבל קצת שכחנו שהתפקיד של הצבא זה להגן עלינו ולא אנחנו עליו".

מפקד אוגדת עזה, תת אלוף נמרוד אלוני אמר כי "הכוחות באוגדת עזה נמצאים בימים האחרונים בכוננות גבוהה. אנחנו מזהים כוונות של הג׳יהאד האיסלאמי לממש פיגועים כנגד תושבי העוטף וחיילי צה״ל, ולכן פרסנו חסימות לכל רוחב הגזרה.

החסימות ימשכו ככל שיידרש. בטחון התושבים קודם לכל. לצד מאמצי ההגנה אוגדת עזה קולטת כוחות לעימות אפשרי עם הג׳יהאד האיסלאמי בהתאם להערכת המצב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר