שם המבצע: "עלות השחר"

צה"ל יצא למבצע בעזה; בכיר בג'יהאד האסלאמי - חוסל

לאחר מספר ימים של כוננות בגבול עם רצועת עזה, צה"ל יצא למבצע צבאי ברצועת עזה נגד יעדי הג'יהאד האסלאמי • שם המבצע: "עלות השחר" • הנחיות מיוחדות לכל אזור הדרום והמרכז (צבא)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' באב תשפ"ב | 05.08.22
התקיפה בעזה (צילום: ללא קרדיט)

לאחר מספר ימים של כוננות בגבול עם רצועת עזה, בדקות האחרונות (שישי) יצא צה"ל למבצע צבאי ברצועת עזה נגד הג'יהאד האסלאמי. דובר צה"ל עדכן כי "הוגדר מצב מיוחד בעורף" וציין כי שם המבצע הוא "עלות השחר".

תושבי עוטף עזה והדרום נקראו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים בזמן הקרוב מחשש לירי רקטות מהרצועה. בנוסף, צה"ל פרס כיפות ברזל במרכז הארץ ונערך לירי טילים למרכז.

עם פתיחת המבצע צה"ל תקף מספר יעדים ברצועה - כולם יעדים של הג'יהאד האסלאמי, ובין היתר חיסל בכיר בארגון. לפי הדיווחים ברצועה, יעד החיסול בעזה הוא תייסיר אל ג'עברי, שמונה לתפקיד מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי.

בצה"ל ינסו להשאיר את החמאס מחוץ להסלמה ומתמקדים ביעדים של הג'יהאד האסלאמי.

הג'יהאד האסלאמי מסר בתגובה למבצע כי "האויב פתח במלחמה נגד עמנו, על כולנו להגן על עצמנו. לא ניתן לאויב להמשך במדיניות שלו שמטרתה לפגוע בהתנגדות".

דובר החמאס פוזי ברהום אמר כי "האויב הישראלי הוא זה שהחל את ההסלמה וביצע פשע חדש. עליו לשלם את המחיר", והודיע כי "הזרועות הצבאיות כולן מאוחדות במערכה הזו".

בשל הכרזת צה"ל על מצב מיוחד בעורף, בערים אשקלון, באשר שבע ואשדוד הוחלט על פתיחת המקלטים הציבוריים. בנוסף, החופים באשדוד פונו עקב המצב הביטחוני.

התקיפה ברצועת עזה
התקיפה ברצועת עזה

מוקדם יותר היום קיים שר הביטחון בני גנץ הערכת מצב במפקדת פיקוד הדרום בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ, רונן בר, מפקד פיקוד הדרום, האלוף אליעזר טולדנו ומפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני. לאחר מכן קיים מפגש עם ראשי רשויות בעוטף עזה.

שר הביטחון אמר כי "אנחנו נמצאים בשגרה מתוחה בדרום. הגעתי לכאן היום ביחד עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ ואלוף הפיקוד, בכדי לקיים הערכת מצב ולהיערך לפעולות שיביאו להסרת האיום מאזור עוטף עזה בהתאם לשיקולים המבצעיים של מדינת ישראל.

"מכאן אסע להיפגש עם ראשי המועצות בעוטף עזה, ואני מבקש להתחיל בכך שאני מחזק את תושבי העוטף כולם. יש למדינת ישראל אחריות גדולה להגן ולשמור עליהם.

'כיפת ברזל' ליד אשדוד (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

"אזרחי ישראל, תושבי העוטף והנהגתם בפרט – מגלים לאורך השנים חוסן אזרחי שראוי לכל הערכה. המשימה שלנו – היא להבטיח שהמתיחות נגמרת והשגרה חוזרת. אני אומר לתושבי העוטף – אנחנו איתכם ואנחנו נעשה כל מה שנדרש בכדי להגן עליכם, באחריות, בנחישות, ולפי שיקולי הפעלת הכוח שיביאו לתוצאה הנדרשת".

בכיר הג'יהאד שחוסל על ידי צה"ל

גנץ הוסיף ואמר כי "לאויבינו בכלל ולראשי החמאס והג'יהאד האיסלאמי אני אומר בצורה מפורשת – זמנכם קצוב. האיום יוסר בדרך זו או אחרת. המצב שבו טרוריסטים חסרי אחריות, שחלקם בכלל לא נמצאים באזור, לקחו את תושבי עזה כבני ערובה יחזור ויפגע בהם. מי שגוזל את פרנסתם של 14 אלף פועלים, גורם לסחורה חקלאית להירקב במעברים, ומביא למחסור בחשמל ובמזון – פוגע קודם כל בתושבי עזה והוא שישא באחריות.

"צה"ל, שב"כ וכוחות הביטחון כולם נערכים לכל פעולה שתידרש, בכל חזית מהדרום, המרכז והצפון. נמשיך בפעילות המבצעית בכל הגזרות, ככל שיתבקש.

"אני מבקש גם להגיד למדינות העולם, במיוחד לאלו המעורבות במתרחש בעזה – מדינת ישראל נוהגת באיפוק שנובע מעוצמתה, ותפעל מתוך עוצמה פנימית וחיצונית, בכדי להחזיר את החיים בגזרה לשגרה מלאה.

דברי שר הביטחון, שעות לפני המבצע (צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון)

"איננו ששים אלי קרב – אך גם איננו מהססים לצאת אליו אם נידרש. מדינת ישראל וצה"ל ימשיכו לפעול מתוך הבנה מלאה של השליחות שאנו נושאים על כתפינו - להגן על יישובי ותושבי הדרום. להגן על אזרחי ישראל כולם".

מאז מעצרו של מנהיג הג'יהאד האיסלאמי בשומרון, באסם א-סעדי - לפני ארבעה ימים, נרשמה מתיחות גבוהה בגבול רצועת עזה, וגם היום נמשכה הכוננות וחסימות צירים במרחב עוטף עזה. תנועת הרכבות לא חודשה מחשש לירי טילים.

גורם בכיר בג'יהאד האיסלאמי התייחס אמש למעצרו של באסם א-סעדי, ואמר לרשת אל-ג'זירה כי הוא "מהווה חציית קו אדום" וכי "הזרוע הצבאית שלנו בכוננות להגיב על פשעיה של ישראל". לדבריו, "המגעים המתמשכים עם המצרים לא הביאו עד כה לשום הבנות".

דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, התייחס אמש למתיחות וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בימים האחרונים אנו עדים להתנהלות מסוכנת של ארגון הג'יהאד האיסלאמי, שעלולות להיות לה השלכות חריפות על המצב ברצועת עזה. מדובר בארגון שרווחת התושבים בעזה לא נמצאת לנגד עיניו, והוא מאיים להביא את הרצועה פעם נוספת אל פי תהום". הוא הוסיף: "תושבי עזה - אל תאפשרו לו לגרור אתכם להסלמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר