התגובות למבצע "עלות השחר"

לפיד וגנץ: "פעולה להסרת איום קונקרטי על ישראל"

לצד דיווחים על מתיחות בין השניים, ראש הממשלה לפיד ושר הביטחון גנץ פרסמוהודעה משותפת על המבצע בעזה וטענו כי הוא נועד להסרת איום קונקרטי על אזרחי ישראל (מדיני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
גנץ ולפיד, ארכיון (צילום: תומר נאומברג, פלאש 90)

מבצע 'עלות השחר': ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ פרסמו היום בצהריים (שישי) הודעה משותפת על פתיחת המבצע.

השניים טענו כי מטרת המבצע היא "הסרת איום קונקרטי על אזרחי מדינת ישראל ועל עוטף עזה ופגיעה במחבלים ובמשלחיהם. שיתוף פעולה מבצעי של צה"ל, גורמי המודיעין והשב"כ."

ראש הממשלה לפיד אמר כי "ממשלת ישראל לא תאפשר לארגוני הטרור לקבוע את סדר היום בעוטף עזה ולאיים על אזרחי מדינת ישראל. יידע כל מי שקם לפגוע בישראל כי אנחנו נגיע אליו. כוחות הביטחון יפעלו כנגד מחבלי הג׳יהאד האיסלאמי להסיר את האיום מעל אזרחי ישראל".

שר הביטחון בני גנץ אמר: "המשימה היא להגן על יישובי ישראל ואזרחי ישראל – לא נאפשר לאף גורם לאיים או לפגוע באזרחי ישראל. מי שינסה – יפגע".

בשעה 18:30 ייכנסו ראש הממשלה ושר הביטחון להערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מחזק את צה״ל וכוחות הביטחון שלנו. אוהבים אתכם ומתפללים להצלחתכם"

יו"ר 'הציונות הדתית' סמוטריץ' פרסם הודעת גיבוי למבצע וכתב: "אדוני ראש הממשלה, היו וישנם בינינו הרבה חילוקי דעות על הממשלה, הקמתה ותפקודה.

בעת הזאת, יש לך גיבוי מלא מאיתנו למתקפה נרחבת נגד האויב. תושבי עוטף ישראל אינם אזרחים סוג ב׳, וסגר מתמשך בגלל איומי הגיהאד האיסלמי אינו מתקבל על הדעת."

עוד כתב: "תתקוף בעוצמה ובנחישות, יש לך גיבוי מלא מהאופוזיציה. צה״ל וכוחות הביטחון: לכו בכוחכם זה והושעתם את ישראל ושמרו על עצמכם, כולנו מאחוריכם."

שר המשפטים גדעון סער כתב: "על בטחון ישראל יש לשמור לא במלים ריקות אלא במעשים, יוזמה ותעוזה. מחזק את צה״ל, מפקדיו וחייליו וכל כוחות הבטחון ואת תושבי עוטף עזה. שבת שלום לכל בית ישראל."

חברת הכנסת תומא סלימאן מהרשימה המשותפת כתבה: "די למתקפת הברירה בעזה!! התנקשויות והפגזות יובילו רק לעוד סבל וחורבן בעזה ולא יביאו שום ביטחון לאזרחי ישראל. לפיד מנסה להוכיח שהוא ״ביטחוניסט״ בכך שזורע הרס בעזה ומכניס ישראלים למקלטים. יש לעצור את האש עכשיו!"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר