צפו בתיעודים | מתעדכן

הפסקת האש נכנסה לתוקף; הג'יהאד המשיכו לשגר רקטות

ראש מערך ההסברה הישראלי מאשר את הפסקת האש ומאיים: זה מה שיקרה אם תופר • כחצי שעה לפני כניסת הפסקת האש לתוקף, הג'יאהד במטח כבד על הדרום, בתגובה צה"ל תוקף משגרים (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
המלחמה בעזה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מבצע עלות השחר נמשך - בשעות האחרונות (ראשון) הג'יהאד האיסלמי נסוג מהפסקת האש המתוכננת והחל לירות מטחים כבדים של רקטות בעיקר לעבר יישובי העוטף, אך גם לכיוון ערי המרכז.

עדכונים שוטפים

23:39: מדו"צ נמסר: "הסתיימה תקיפת הסיום שתוכננה מראש מטוסי ומסוקי קרב, כלי טיס מאויש מרחוק ואש קרקעית תקפו מטרות של ארגון הטרור גא״פ בכל רחבי רצועת עזה.

23:38: דקות ספורות לאחר שהפסקת האש נכנסה לתוקף, נשמעו אזעקות צבע אדום בשדרות, ניר עם, איבים, גבים, מכללת ספיר ועוד.

23:30: בשעה זו נכנס לתוקף ההפסקת אש, וצה"ל הפסיק את פעילותו ברצועת עזה.

23:15: מטח כבד של הג'יאהד על כל יישובי הדרום, כאשר המעגל התרחב וגם העיר באר שבע קיבלה התרעות. מצה"ל נמסר בתגובה: "התחלנו לתקוף בתוך הרצועה".

23:00: כחצי שעה לפני המועד המוסכם על הפסקת האש, גא"פ החל בעשרות שיגורי רקטות לעבר יישובי הדרום, כולל גם על העיר נתיבות, בתגובה צה"ל החל לתקוף משגרים ברצועה

22:50: ראש מערך ההסברה הלאומי מאשר כי הפסקת אש תיכנס לתוקף הלילה ב-23:30. "מדינת ישראל מודה למצרים על מאמציה. במידה והפסקת האש תופר, מדינת ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב בעוצמה. לא נאפשר לאף גורם להפר את שגרת חייהם של תושבי מדינת ישראל", נמסר.

22:10: במד"א מעדכנים, כי מתחילת מבצע "עלות השחר" ועד עכשיו, כוחות מד"א שנמצאים בכוננות גבוהה העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 47 בני אדם, בהם: 3 פצועים מרסיסים, 31 פצועים קל שנחבלו במהלך ריצה למרחב המוגן ו- 13 שלקו בהתקף חרדה בהם אשה בת 74 שפונתה מורדמת ומונשמת לאסותא באשדוד. בנוסף צוותי מד"א טיפלו בעוד נפגעים קל שנחבלו בדרך למרחב המוגן ולא נזקקו לפינוי לבית חולים ובמספר נפגעי חרדה שטופלו במקום.

21:48: גם בישראל מאשרים את הפסקת האש המתוכננת לשעה 23:30.

21:45: בכיר גא"פ אל-הינדי, אישר, כי מתוכננת הפסקת אש עם ישראל החל מהשעה 23:30.

21:40: ראש הממשלה לפיד, הודיע כי הוא יכנס עוד הערב הערכת מצב מצומצמת עם שר הביטחון בני גנץ וראשי מערכת הביטחון.

21:30 : ערוץ אל-מיאדין וכן ערוץ אל-ג'זירה, אישרו כי ישנה הסכמה להפסקת אש, וכי כל הדרישות של הג'יאהד מישראל - מולאו.

21:10: בצל הדיווחים על הפסקת האש, העזתים טוענים כי כל הדרישות שלהם מולאו, וכי מצרים התחייבה לשחרר את כל בכירי הג'יאהד ששוהים בכלא הישראלי.

21:06: מעיריית שדרות נמסר: "תושבים יקרים לפי הנחיית הצבא ניתן לצאת מהמרחב המוגן, אך להישאר בקרבתו. עדכונים בהמשך ככל שיידרשו".

20:58: דיווח באל-מיאדין: למרות חילוקי הדעות, הוחלט על הפסקת אש בעזה, הודעה על הפסקת האש אמורה לצאת בקרוב.

20:32: בעיר שדרות, איתרה המשטרה זירה ובה פגיעת פריט רקטי בסמוך למבנה. עפ"י דיווח הראשוני אין נפגעים ויש נזק למבנה. "אנו קוראים לציבור להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות השונות ולהישמע להנחיות השוטרים ופיקוד העורף", נמסר מהמשטרה.

20:30: למרכז הרפואי ברזילי הובא פצוע (תושב שטחים מחברון בן 32) לאחר שנפגע מרסיסים במפעל "רב בריח".
מצבו קל. מדוברות מד"א נמסר: "בהמשך לאזעקות שנשמעו בגזרת אשקלון בדקות האחרונות חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי גבר כבן 35 (פלשתינאי תושב חברון) במצב קל-בינוני שנפגע מרסיסים (ככל הנראה זכוכיות) בראש ובגפיים".

במקביל למטחי הרקטות, צה"ל תקף שני מוצבים צבאיים של ארגון הטרור גא"פ. מטוסי קרב תקפו שני מוצבים צבאיים של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני מוקדם יותר היום.

בנוסף, כלי טיס מאוייש מרחוק תקף עמדה לשיגור פצצות מרגמה של ארגון הטרור גא"פ.

הישראלים ביצעו את התקיפה? צפו (צילום: דובר צה"ל)

במהלך פעולות צה"ל ברצועה נהרגו ילדים קטנים, אך למרות הניסיון של הפלסטינים לשייך זאת לצה"ל, דובר צה"ל פרסם הוכחות המעידות שהאש הגיעה מכיוון גא"פ, בדיוק כפי שהתרחש אמש.

הירי הכושל של גא"פ (צילום: דובר צה"ל)

בדובר צה"ל צירפו תמונת מכ"ם אותנטית ואילוסטרציות הממחישות את תופעת השיגורים הכושלים של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה.

צפו בהוכחה (צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

"ראיתי בעצים ילדים מתרוצצים - תבטל את התקיפה", תועדו החיילים אומרים, במהלך סיכול ח׳אלד מנצור אמש, זוהו ילדים במרחב התקיפה ועל כן נדחתה התקיפה כמה וכמה פעמים.

מאוחר יותר, כאשר הילדים לא נכחו באיזור, בוצעה התקיפה בהצלחה והבכיר הפלסטיני סוכל. דובר צה"ל מפרסם כעת את סרטי וקולות הקשר מהתקיפה המוצלחת ומניעת פגיעה בילדים בלתי מעורבים.

אך האם נראה בקרוב הפסקת אש? עדיין לא ברור וזאת למרות ההבטחות והסיכומים המוקדמים בתיווך המצרים, אנשי הג'יהאד עדיין עומדים בעיקשותם להמשיך את הלחימה למרות ההפסדים הכבדים שספגו.

בג'יהאד לא השיגו הישג משמעותי וכאמור רק נחלו הפסדים כבדים, רוצים שכחלק מהפסקת האש, ישראל תשחרר עצורים - ובפרט שחרורו של חליל עוואודה ובסאם א-סעדי, ראש הג'יהאד בג'נין שמעצרו היה הזרז למבצע הנוכחי, בישראל לא מסכימים לדרישה וזה מה שמונע את הפסקת האש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר