מעניין לדעת

מנפצים מיתוס: אבנית אינה מזיקה לבריאות

איך נוצרת האבנית והאם היא בכלל מסוכנת? • איך ניתן להסיר אבנית ומה חשוב לדעת כששותים מים עם מלא אבנית? • כל מה שצריך לדעת על האבנית בכתבה שלפניכם >> (בריאות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
איך נוצרת אבנית והאם זה מסוכן? (צילום: שאטרסטוק)

אבנית זהו חומר גיר (סלע) הנוצר על ידי חימום מים בגופי חימום. מצוי בעיקר בקומקום אך לא רק. אלו הם גרגירים המומסים השוקעים במים.

האבנית יכולה להצטבר בשיניים כתוצאה משקיעת מלחים בלתי ממיסים, וניתן להסיר את האבנית בביקור אחת לתקופה אצל שיננית.

רבים נוטים לחשוב כי אבנית הינה דבר מסוכן וכי זה גורם לאבנים בכליות. הגיע הזמן לנפץ את המיתוס: לפי מחקרים חדשים בתחום נמצא שהיא בעצם בריאה. קראתם נכון: המחקרים מראים ש"מים קשים" חשובים עבור תפקוד יעיל של מגוון מערכות גופניות. יש לדעת: ככל שיש יותר אבנית במים פירושו של דבר שהמים מכילים יותר סידן ולכן בריאים יותר. אם כן עולה כי ניתן לשתות מים שאינם מסוננים ללא דאגה.

מה כן 'בעייתי' באבנית? ריבוי אבנית בכוס המים או הקפה שלנו – גורם לטעם להיפגם. כמו כן, ריבוי אבנית הורס לחקלאים את השדות.

בנוסף, כיוון שהאבנית שוקעת על גוף החימום (כגון קומקום, מכונת כביסה) היא גורמת לצריכת חשמל גבוהה יותר, שלא לדבר על כך שהיא פוגמת בגוף החימום.

איך מסירים את האבנית?

הסרת האבנית מתבצעת בדרך כלל באמצעות חומץ שממיסה מחדש את הגיר שנוצר על גוף החימום. ניתן לעשות זאת באמצעות המסת חומצת לימון / מלח לימון או חומץ.

מומלץ לנקות את הקומקום אחת לשבועיים. רק אל תשכחו לאחר הניקוי עם החומץ או החומצה צריך לנקות שוב את הקומקום. אחרת הקפה לא ייצא טעים בכלל וזה לא כדאי...

את האבנית ניתן לפגוש גם במקלחת ובצידי הברזים. ניתן לנקות עם ספריי ומגבון אחת לתקופה.

מכונת כביסה ומדיח כלים כדי לנקות אחת לארבעה – חמישה חודשים כאשר הם ריקים עם חומר להסרת אבנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר