שרת הפנים באולפן

איילת שקד: לא לממשלת ימין צרה, נוביל לממשלת אחדות

מבצע 'עלות השחר' ברצועת עזה; הלקחים מהשנה האחרונה; ההתחייבות שלא לשבת בממשלה הנשענת על רע"מ והשיחות שלה עם הח"כים החרדים • השרה איילת שקד בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת'(TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי )

יו"ר 'הרוח הציונית', שרת הפנים איילת שקד, התארחה לריאיון מיוחד באולפן הבחירות של 'כיכר השבת' והתייחסה לבמצע 'עלות השחר' שהתסיים אמש ברצועת עזה, לשותפות בממשלה עם סיעת רע"מ, השיחות עם החכ"ים החרדים והיום שאחרי הבחירות. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

מבצע 'עלות השחר' בעזה: "המבצע השיג את יעדיו, היינו צריכים להביא שגרה לתושבי עוטף עזה, לא היינו מוכנים שתושבי עוטף עזה נמצאים תחת איום של הג'יהאד האיסלאמי, הג'יהאד האיסלאמי תכנן לבצע פיגוע לעבר רכבים בעוטף, האיום הזה הוסר. בנוסף, חוסלו שני בכירים בג'יהאד האיסלאמי והתשתית שלהם נפגעה בצורה קשה".

ההודעה הרשמית על הפסקת אש:"כאשר יוצאים למבצע בעזה, בכל המבצעים תמיד היה משאים ומתנים להפסקת אש דרך מתווך שלישי, כך נעשה גם הפעם. למדינת ישראל לא היה אינטרס לגרור את המבצע הזה מעבר מה שהיה. היעדים הושגו".

יציאה למבצע צבאי בממשלה הנשענת על על ח"כים ערבים: "הממשלה לא נשענה על הרשימה המשותפת, היא מפלגה אנטי ציונית. חד משמעית אם הייתה ממשלה - היינו יוצאים למבצע הזה. מעולם לא נשקל שום מגבלה ביטחונית. ראינו ביום ירושלים שהיה מצעד דגלים הכי גדול שהיה בשנים האחרונות, ראינו את הר הבית פתוח, כולם עלו אליו".

השרה איילת שקד בריאיון לישי כהן

לא תסכים להבא לשבת בממשלה הנשענת על רע"מ: "כלקח מהממשלה הזאת, ממשלת ישראל לא צריכה להישען על מפלגה לא ציונית. לא נקים ממשלה הנשענת על מפלגה שאינה ציונית. בפעם שעברה הייתה הדילמה האם ללכת לבחירות או להקים את הממשלה הזאת, נתניהו הוא זה שהכשיר את רע"מ, הוא רצה להקים ממשלת 59 עם רע"מ. מי שמנע את זה היה סמוטריץ', גם אנחנו וגם המפלגות החרדיות ניסנו לשכנע את סמוטריץ' להקים ממשלת ימין הנשענת על רע"מ".

השאיפה לממשלת אחדות: "ממשלה צרה היא ממשלה לא יציבה, אנחנו רוצים ממשלה יציבה שתעבוד ארבע שנים, לכן אנחנו נוביל להקמת ממשלת אחדות. אי אפשר שחצי מהעם ירגיש שהממשלה לא שלו, שירגיש שגנבו לו את המדינה".

שיתוף פעולה עם החרדים: "הייתי בשיתוף פעולה עם הסיעות החרדיות גם בשנה האחרונה. חברי הכנסת החרדים מש"ס ו'יהודת התורה', עבדו ונפגשו איתי. צריכים להפסיק עם שיח החרמות".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר