סיום "עלות השחר"

גורם ביטחוני מציין: "יש סיכוי להתקדמות גם עם קטאר"

בכיר במערכת הביטחון אמר לכתבים הצבאיים כי האמירות העשירה, שמסייעת לחמאס ולתושבי עזה, נטלה חלק בהשגת הפסקת האש, וציין כי "ישראל משוחחת עם קטאר ישירות" (חדשות, ביטחוני)

משה מנס | כיכר השבת |
טילי כיפת ברזל בדרכם לגראדים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מבצע "עלות השחר" נרשם, בס"ד, כהצלחה גדולה עבור ממשלת ישראל והדרג הביטחוני, עם חיסול שני בכירים בארגון הג'יהאד האסלאמי, ללא הרוגים ישראלים וחתירה לסיום במהירות. ביום שאחרי כבר הדרגים השונים מנסים לקצור רווחים על ההצלחה, ובקרוב גם צפוי מאבק פוליטי עיקש בין שניים ששיתפו היטב פעולה ועכשיו שבים להתחרות על מצביעים: ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ, המועמדים לראשות הממשלה הבאה.

בתדרוך שהעניק היום (שני) גורם ביטחוני בכיר לכתבים הצבאיים ניתנה התייחסות משמעותית לאופק המדיני ההולך ומתפתח של ישראל עם מדינות ערב, זה המפורסם מול מצרים וזה החסוי, מול קטאר, עימה אין לישראל קשרים רשמיים. "בישראל רואים בקטאר כמדינה עם פוטנציאל משמעותי לסייע בשיקום רצועת עזה ובשמירה על יציבות באזור", נמסר בתדרוך. הגורם הביטחוני הבכיר הוסיף כי "מצרים היא גורם מוביל ליציבות באזור ואליהם הצטרפו גם הקטארים שפעלו כל הזמן מאחורי הקלעים, ועימם גם כן דיברנו ישירות".

רה"מ לפיד, שר הביטחון גנץ והרמטכ"ל כוכבי במבצע (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

עם זאת, כחלק מהחגיגות, אותו גורם ביטחוני בחר להדגיש את הבעיה בחוסר היציבות הפוליטית בישראל, ובחשש לפיו נחזור למציאות קפואה, בה בישראל יש ממשלת מעבר ואין תקציב מדינה מסודר: "הרכש שלנו, בעיקר באשר למיירטי כיפת ברזל, אפשר מוכנות מבצעית משמעותית. בהיעדר חוק תקציב אין ספק שיהיה קושי בהמשך הייצור וההצטיידות של אותם מיירטים. תהיינה מגבלות שנצטרך להתמודד איתן".

הגורם הביטחוני שם דגש על ארבעת הימים שקדמו למבצע, בהם צה"ל הכניס את תושבי עוטף עזה לעוצר, ללא תנועת רכבים ועם כבישים סגורים, מחשש לירי נ"ט או צלפים מצד הג'יהאד האסלאמי, בתגובה על לכידת מנהיג הארגון בג'נין: "טענות התושבים נכונות. אנחנו נדרשים למצוא פתרון לסוגיית איומי הנ"ט וירי צליפה כדי לאפשר את מרקם החיים בעוטף - וניתן לזה מענה בעתיד".

בנוסף, ביקש הגורם הביטחוני למתוח קו בין שיפור החיים ברצועה להתקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הנמצאים בעזה: "למדיניות המקלות והגזרים שאנחנו מנהלים מול עזה יש פוטנציאל לתרום לפתרון סוגיית השבויים והנעדרים. אנחנו מתנים באופן ברור את שיקום עזה ואת המיזמים המשמעותיים בפתרון הסוגייה", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר