באולפן הבחירות • צפו

ח"כ יאיר גולן: "מה שקורה בליכוד זו סכנה לעתיד המדינה"

המבצע ברצועת עזה; האם החרדים הם 'עתיד המדינה' וההסכמה לשבת לצידם באותה בממשלה; פסילת נתניהו ו'הליכוד'; 'מכונת הרעל' וההתבטאויות הקשות שלו • ח"כ יאיר גולן בריאיון (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי. מפיק: איציק אוחנה)

בתום שבוע בו ישראל סיימה את מבצע 'עלות השחר' ברצועת עזה והתקשורת חזרה לעסוק במערכת הבחירות, התארח סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל לשעבר, באולפן הבחירות של 'כיכר השבת' וסיכם את המבצע ברצועה, הסביר את ההתמודדות שלו לראשות מרצ, הבהיר את האמירה ש"החרדים הם לא העתיד של המדינה" ותקף בחריפות את יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו וחברי מפלגתו. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

המבצע ברצועת עזה: "המבצע השיג את יעדיו, אולי המבצע המוצלח ביותר מכל שרשרת מבצעי עזה. זה מבצע שהמטרה שלו הייתה מוגדרת, אני חושב שצריך לראות את כל המכלול, הפגיעה, המעצרים ביו"ש, הפגיעה בעזה שמתחילה בסיכול פיגוע קשה שכנראה תוכנן נגד אזרחים ובהמשך פגיעה במספר מטרות לא מבוטל של הג'יהאד האיסלאמי".

מבצע צבאי בממשלה הנשענת על סיעה ערבית: "אני חושב שממש אין קשר, המצבע הזה מתחיל כמבצע סיכול. אין ממשלה, לא משנה מה הרכבה, ברגע שיש אזרחים שנמצאים תחת איום של טיל נ"ט, זה דבר שהוא בלתי נסבל. אני חושב שגם אם רע"מ הייתה עכשיו חברה בממשלה שהיא לא ממשלת מעבר - היינו רואים את אותה תוצאה בדיוק".

ההתמודדות לראשות מרצ והסקרים: "אני מאמין שיש לי סיכוי טוב לנצח. השמאל הציוני חייב לגודל ולצמוח, אני חושב שאני יכול ויודע לעשות את זה".

ח"כ יאיר גולן בריאיון לישי כהן

ממשלה לצד החרדים: "מעולם לא פסלתי אף סיעה חרדית, יש לי וויכוחים, אבל אם נדע להסכים על קווי יסוד? אין לי שום בעיה".

עתיד המדינה והמגזר: "החרדים הם העתיד של המדינה. החרדים הם לא ציבור קטן, זה ציבור גדול ונוכח עם עוצמה ועוצמה פוליטית. יש לנו אחריות, בואו נראה שכולנו מייצרים את העושר שאחרי זה אנחנו מחלקים אותו. צריך לעודד את הציבור החרדי להיות ציבור יותר יצרני".

בנימין נתניהו קרוב ל-61: "נלחם בזה עד חורמה, נעשה הכל במסגרת החוק לשכנע את הציבור הישראלי להגדיל את מחנה השמאל הציוני. אם זה לא יקרה, נלחם באופוזיציה".

פסילת הליכוד: "היום הבעיה שלי עם הליכוד כולו. למה? נתניהו עצמו בעיני הוא אדם מושחת, אסור שאדם מושחת יוביל את מדינת ישראל. הליכוד של היום הפך למפלגה של פולחן אישיות. הליכוד שהיה פעם מפלגה ימנית הפך למפלגת הערצה לאדם אחד, בעיני זו תופעה מסוכת לעתידה של מדינת ישראל".

נתניהו מחלה ממארת? "נתניהו עומד מעל בימת הכנסת ומגף את הממשלה ואת אנשיה, קוראת לה ממשלת בוגדים - זה עובר חלק, למה? זה הרבה יותר חמור מלהגיד 'מחלה ממארת'".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר