לקראת אסון גרעיני?

אוקראינה מאשימה: רוסיה מפגיזה תחנת כח גרעינית במזרח

המלחמה נמשכת ואוקראינה מאשימה את רוסיה בהפגזת תחנת הכח הגרעינית בז'פוריז'יה שבדרום- מזרח המדינה. מנגד, רוסיה טוענת כי אוקראינה היא התוקפת | העדכונים האחרונים (חדשות עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
תחנת הכח הגרעינית בימים שלפני המלחמה (צילום: גוגל earth)

כמעט חצי שנה למלחמה באוקראינה ורוסיה ואוקראינה בחילופי האשמות על הפגזת תחנת הכח הגרעינית בעיר ז'פוריז'יה שבדרום-מזרח המדינה.

מפקד ההגנה על תחנות הגרעין באוקראינה אמר מוקדם יותר היום (שני) כי רוסיה תוקפת את תחנת הכח בעיר הדרום-מזרחית וכי המפעל נמצא באיום גדול.

בהמשך, אמר מפקד ההגנה לרשת BBC כי נכון לרגע זה האתר נותר בטוח. לצד זאת, הוסיף ואמר כי האיום על המפעל גדול.

עוד טען כי הכוחות הרוסיים משתמשים במפעל כמגן נגד הכוחות האוקראינים ומציב במפעל משגרי טילים כי הוא יודע שאוקראינה לא תתקוף מפעל גרעיני.

יצויין כי מאז כבשה רוסיה את העיר, תחנת הכח הגרעינית נמצאת בידי רוסיה ובאוקראינה טוענים כי רוסיה היא זו שתקפה את המפעל הגרעיני.

שגריר אוקראינה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית טען מוקדם יותר היום כי רוסיה מנסה להפגיז את התחנה למרות שנמצאת בשטח שכבשה תוך מטרה לעצור את אספקת החשמל מתחנת הכח.

על פי ההערכות נכון להיום בתוך המפעל הגרעיני נמצאים 500 חיילים רוסים.

לצד זאת, משרד החוץ האוקראיני טען היום כי משלוח התבואה הראשון שהיה אמור לצאת ללבנון במסגרת ההסכם מול רוסיה - נתקע.

על פי ההסכם, כל סחורה אוקראינית תעבור לטורקיה שם תעבור בידוק על ידי צוות רוסי-אוקראיני-טורקי ומשם ימשיך המשלוח אל מדינת היעד.

באוקראינה טענו כי הספינה עם המשלוח הראשון עדיין תקועה בנמל טורקי, זאת למרות שהסחורה נבדקה ואספקתה למדינת היעד - לבנון, אושרה.

בשגרירות אוקראינה בלבנון הסבירו מאוחר יותר כי הסיבה לעיכוב הספינה בטורקיה מגיעה בין היתר בשל העובדה שהקונה הלבנוני התחרט ברגע האחרון וכעת בשגרירות מנסים לאתר קונה חדש.

אם לא יצליחו לאתר קונה, הוסיפו בשגרירות האוקראינית - תעביר אוקראינה את הסחורה למדינה אחרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר