בעקבות מבצע עלות השחר

הבמאי המפורסם נגד צה"ל: "בושה לאנושות"

סערה ברשתות החברתיות לאחר שברק הימן, במאי קולנוע מפורסם פרסם אתמול פוסט בו תקף את חיילי צה"ל ואת התנהלותם מול הפלסטינים במהלך מבצע 'עלות השחר' (ארץ)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

סערה חדשה ברשת: ברק הימן, במאי מפורסם, כתב אתמול (ראשון) ברשת החברתיות פוסט שעורר סערה בו תקף את חיילי צה"ל.

בפוסט שפרסם כתב כי "חיילי הצבא הכי מוסרי בעולם - אתם בושה לאנושות. (וכן, יש אזעקה עכשיו. אני שומע אותה. אם לא היה כיבוש ולא היה מצור ולא היה אפרטהייד אז גם אזעקות לא היו)."

היום עלה לשידור ברדיו 103 וניסה להסביר את דבריו שעוררו סערה ונשאל אם הוא מדבר על כיבוש של 1967 או 1948. בתגובה, השיב כי הוא "מדבר על הכול, על העובדה שבארץ הזו יש אנשים שיש להם פריווילגיות מסוימות כמו לכם ולי, היהודים, ויש את הפלסטינים בנן אם אלה שחיים תחת המצור בעזה או הכיבוש ביהודה ושומרון".

בהמשך הריאיון אמר כי מלחמת השחרור הייתה אפרטהייד: "בוא נגיד שתושב ישראלי שאינו יהודי יש לו פחות זכויות מאשר לתושב יהודי, מזמין אותך לקרוא את הדו"ח של 'בצלם' שאומץ על ידי הרבה מאוד מוסדות חשובים לזכויות אדם."

בתגובה, אמר העיתונאי בן כספית: "אתה באמת שכחת שישראל ניסתה לעשות פיילוט? לראות מה קורה כשמשחררים אותם לדרכם ופינתה את האזור?"

בתגובה השיב כי "אני לא עיוור. ואתה מפליא ומאכזב אותי כי אתה בן אדם אינטליגנט ומוזר לי שאתה מהדהד את כל אותן קלישאות שאין להן שום אחיזה במציאות.

אם אני אבוא אליך הביתה, אקח לך אתה בית, אתנחל בו ואחיה בתוכו ואז יום אחד אני אגיד שזה שלך והתבלבלתי, אני יוצא מהבית, אבל האנשים שלי דואגים שלא תוכל לפתוח את החלון של הבית, לא תוכל לצאת דרך הים, היבשה, לא תוכל לחיות חיים חופשיים ואני אשלוט בכל פסיק מהחיים שלך - זה אומר שיצאתי מהבית שלך?"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר