ישראל נערכת

איראן והמעצמות מתרחקות מהסכם גרעין

מחלוקת בין הדרגים הבכירים לזוטרים בטהרן מקטינה משמעותית את הסיכויים לפריצת דרך עם המעצמות, ובירושלים מתכוננים: "יהיו לכך משמעותיות עבורנו" (מדיני)

קובי רוזן | כיכר השבת |
תחנות כוח וברקע מפת איראן (צילום: שאטרסטוק)

השיחות בין איראן למעצמות העולם חוו עליות וירידות במהלך החודשים האחרונים, אבל ייתכן שאי הגעה להסכם בסבב הנוכחי - תנעל את המשא ומתן ללא תוצאות.

ע"פ דיווח הערב (שלישי) ב'כאן חדשות', הסיבה לאי התקדמות השיחות טמונה בחילוקי דעות בין היושבים בטהרן לעצמם, כאשר הדרג הבכיר באיראן מסרב לעמוד בסעיפים הכרחיים מבחינת המערב, בעוד הדרג הזוטר מנסה לדחוק להסכם גם בתנאים אלו, אך ללא הצלחה.

גורמים מדיניים אמרו ל'כאן חדשות' כי על אף שזו "ההצעה האחרונה" של המערב לאיראן, "בטהרן לא מעוניינים לחזור להסכם הגרעין הקודם", זה שנחתם לפני שבע שנים עם ממשל ברק אובאמה.

בעקבות התפתחות זו, בישראל נערכים להשלכות, הדורשות לכאורה התמודדות אחרת מול האיום האיראני. "ניתן לראות תחילתו של שינוי גישה מצד המעצמות לאור הפנמה על חוסר כוונה אמיתית מצד איראן למסגרת הסכמית. ישראל נערכת לאפשרות שלא יהיה הסכם והנגזרות האופרטיביות מכך", נאמר.

בתוך כך, בירושלים חוששים מחימום היחסים בין מוסקבה לטהרן, שבא לידי ביטוי גם בהגעת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לאיראן. בעניין זה דווקא יש לישראל גב בינלאומי, כאשר דיפלומטים במערב אמרו ל'כאן חדשות' כי "אם יוכח שאיראן מסייעת לרוסיה תהיינה לכך השלכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר