מעצר ראש העיר

תיעודים מביכים והעברת מזומנים: הדיל שסיבך את גרינברג

פרטים חדשים על מעצרו של ראש עיריית פתח תקווה: איש העסקים שנעצר מימן במאות אלפים לפי החשד את קמפיין הבחירות של גרינברג. זו התמורה שהוא רצה וכך ניסה להשיגה לכאורה (אקטואלי)

חיים גרינברג | כיכר השבת |
להב 433 וגרינברג (צילום: פלאש 90 ובאדיבות המצלם)

הפרטים המלאים שמאחורי פרשת מעצרו של ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג נחשפים. כזכור, גרינברג נעצר בשעת לפנות בוקר, יחד עם מנכ"ל העירייה ושני חשודים נוספים בחשד לפרשת שחיתות חדשה. מעצרו הוארך ב-6 ימים.

החקירה שהובילה למיצר החלה בעקבות חשד כי במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בשנת 2018, בעלי עניין העבירו כספים, בסך מאות אלפי שקלים, לקמפיין הבחירות של גרינברג, לכך, הבטיח להם האחרון, שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים, לאחר היבחרו.

בחדשות 12 חשף העיתונאי עומרי מניב את הפרטים המלאים: איש עסקים שעמד מאחורי בחירתו לראשות העיר העביר לפחות מאות אלפי שקלים לא מדווחים למטה הבחירות בכסף מזומן ובציוד לקמפיין שהגיע מסין. בתמורה גרינברג היה אמור להכשיר תוכניות בניה, בין היתר במתחם סירקין ותוכנית על כביש 40. כך החשד ביאח"ה.

‏אלא שמאבק ציבורי שהובילו תושבים בראשות פעיל הציבור ירון קדושים עיכב את אישור התוכניות. מניב מדווח כי בשלב הזה ככל הנראה, כך החשד, הביא גרינברג לפיטור אשתו של ירון קדושים, שהתנגד לתכנית הבנייה שקידם לכאורה גרינברג, מגוף שנתמך כספית על ידי העירייה. על כך נחקר גרינברג במשטרה בחודש שעבר.

יחד עם זאת התכנית לא התקדמו למגינת ליבו של גרינברג. לפי הדיווח איש העסקים האמור, שהעביר את הכסף לקמפיין הבחירות וחשק בקידום הבנייה, החל לכאורה להפיץ סרטונים מביכים של גרינברג ממטה הבחירות שלו, ששכן במשרד של אותו איש עסקים, והיה מרושת מצלמות. זה היה איתות לגריברג שעליו להעביר את התמורה.

העצורים הבוקר הם אותו איש עסקים, שלא קיבל את התמורה שחשק בה לכאורה, גרינברג, ואיש עסקים נוסף שעל פי החשד גם כן דאג להעברת מאות אלפי שקלים למטה הבחירות של גרינברג, ולאחר שזה נבחר, הקים חברה נדל"נית וציפה שפרויקטים יועברו לידיה.

ממשטרת ישראל נמסר כי "החקירה מתנהלת בשיתוף יחידת יהלום של רשות המיסים ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. בהתאם להתפתחויות ולשם צורכי החקירה, יובאו החשודים במהלך היום לדיון בהארכת מעצרם בביהמ"ש השלום בראשל"צ.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית, הפוגעת בסדרי שלטון ותבצע חקירה במטרה לחשוף תהליכים פסולים, להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם העבריינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר