יד לאחים מזהיר:

יועצה המשפטי של 'קבלה לעם' מנסה לזכות במקום בפריימריז בליכוד

ביד לאחים מבקשים לפרסם בראש כל חוצות כי למרות שמה המטעה, 'קבלה לעם' היא קבוצה שרבנים רבים פסלו את דרכה מכל וכל. והמאפיינים שלה אינם פשוטים. וכי לפי כל מה שעולה מהפרסומים והעדויות שמדווחות, על הציבור להיזהר (כנסת)

פריימריז בליכוד (צילום: Flash90)

העיתונאי גור מגידו חשף בעיתון 'הארץ' כי עו"ד חנוך מילביצקי, יועצה המשפטי של 'קבלה לעם' מנסה לחדור לליכוד ולהפוך לחבר כנסת מן המניין. לפי הפרסום מילביצקי מתמודד על מקום 41 ברשימה במשבצת של מחוז דן. מול מילביצקי מתמודדות שתי מועמדות בלבד – חיה מנע ואיילה שטגמן, והעובדה שחברי כנסת בולטים כמו ישראל כ"ץ, דודי אמסלם, מירי רגב ואלי כהן תומכים בו, מביאים לסיכויים לא מבוטלים להיכנס לכנסת הבאה.

בכתבה כותב מגידו כי "כללי ההנהגות הנהוגים בקבלה לעם הם נוקשים, ההירארכיה בה מסודרת ובראשה ניצב מנהיג רוחני יודע כל – מיכאל ליטמן".

"מכונת תעמולה משומנת שמפעיל הארגון מאדירה את שמו של המנהיג, היא ממומנת, לפחות בחלקה, ממעשר- מעין מס בגובה 10% מהמשכורת המוטל על חברי הקבוצה הפנימית".

בעבר פורסם אודות שני מקרי התאבדות של חברים בקבוצה, בנוגע לאחד מהם שהתרחש בקנדה נעשה נסיון להצניע את נסיבות מותו"

"בשנים האחרונות, אנשי קבלה לעם התרכזו מאד בצבירת כח פוליטי. מיילים שבידינו מלמדים כיצד חברים בקבוצה קיבלו הוראות להתפקד לליכוד".

בעקבות החשיפה פנו רבנים ואישי ציבור ליד לאחים בשאלה האם אכן מדובר בכת והאם ישנו סיכון כלשהוא באם מילביצקי יבחר לכנסת.

בתגובה מבקשים ביד לאחים לפרסם בראש כל חוצות כי למרות שמה המטעה, 'קבלה לעם' היא קבוצה שרבנים רבים פסלו את דרכה מכל וכל. והמאפיינים שלה אינם פשוטים. וכי לפי כל מה שעולה מהפרסומים והעדויות שמדווחות, על הציבור להיזהר.

חשוב לציין כי "המרכז הישראלי לנפגעי כתות" כותב באתר שלו אודות קבוצת בני ברוך דברים שנשמעים חמורים: "מי שאינם חברים בבני ברוך מוצגים כ"בהמות" או כ"99%" (להבדיל מהאחוז האחד, המיוחסים, תלמידי קבוצת בני ברוך); תורתו של לייטמן מוצגת כאמת היחידה שאין בלתה ולייטמן עצמו מוצג כמי שקרוב בדרגתו לאל וכמי שמהווה צינור יחידי להתקדמות הרוחנית של חברי הקבוצה; האידיאולוגיה של לייטמן משיחית ורואה את העולם כמצוי על ספו של מלחמת גוג ומגוג, ואת פעילות הפצת חוכמת הקבלה כקריטית להצלת העולם; פעילות מסיונרית ("הפצה") מהווה נדבך מרכזי בפעילות הקבוצה, והחברים מונחים שאין פגם במשיכת אנשים (כולל ילדים) אל רעיונות חוכמת הקבלה תוך הסתרה או טשטוש של הקשר לבני ברוך ושימוש גם בשמות אחרים (כגון "עמותת לגדול בכיף" "המח"ר בחינוך", "תנועת הערבות" ועוד). בשנים האחרונות פועלת "בני ברוך" על מנת לצבור כוח פוליטי ברמה המוניציפלית והארצית, וכן על מנת לחדור למערכת החינוך במסווה של תכניות חינוכיות חילוניות"

"לגבי לייטמן עצמו, ומעבר לכל האמור לעיל, התקבלו עדויות בנוגע לפעילות חמורה מצד מר מיכאל לייטמן, הקשורה לניצול מעמדו, אשר חלקה מצויה כעת תחת צו איסור פרסום לבקשת עמותת בני ברוך".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר