התוכנית הכלכלית | צפו

מה הילדים הכי אוהבים בחופשה - והיכן תבלו בכיף ובחינם?

כמה עולה החופש ומה ניתן לעשות בחינם? • המלצות למסלולי טיול לכל המשפחה • מה נמכר עכשיו ב-30% הנחה? • מה צפוי ב'ועידת כוחות השוק'? • והיכן שווה לכם להשקיע את הכסף שלכם? (בארץ)

משה מנס ורפאל כהן | כיכר השבת |
בתמונה הראשית: מפל מיצר (צילום: דודי פלוג | עריכה: ידידיה כהן | תמונה ראשית: Maor Kinsbursky/Flash90)

'התוכנית הכלכלית' של 'כיכר השבת', בהגשת רפאל כהן ומשה מנס עם כל הנושאים הכלכליים הבוערים שעל סדר היום וכל מה שחשוב לנו לדעת - לצד הפינות הפופולריות שיסדרו לכם את הכיס. והשבוע בתוכנית חופש מיוחדת, קיצית ומלאת תכנים מיוחדים לכבוד חופשת הקיץ הגדול בה כולנו נמצאים כעת.

ריאיון עם מדריך טיולים

רפאל כהן בראיון בין הזמנים מיוחד עם מדריך הטיולים ארי גולדהבר על מסלולי מים מיוחדים מהצפון ועד הדרום. על הנחל הכי צפוני בארץ ישראל, המסלול המיוחד בגולן, הנקודה שאתם חייבים במרכז ותחנת הרוח והמעיין הסודיים שכמעט אף אחד אינו מכיר.

ויש גם טיפים למשפחות והמפל שבו הוא היה השנה כבר 21 פעמים ובכל פעם מתרגש מחדש. והכי חשוב - כל המקומות שהכניסה אליהם בחינם!

עובר ושב

זה לא סוד שחופשה בישראל יקרה ממקומות אחרים בעולם, וודאי כשמדובר במשפחות ברוכות ילדים שרוצות קצת אוויר לפני שנת הלימודים הבאה. כך שבגלל המחירים הגבוהים, משפחות רבות מוותרות על יציאה ונשארות בבית עם יציאות לבילויים קטנים או עושות חילופי דירה עם משפחות אחרות. אברומי לינשה יצא לשאול ולבדוק את העוברים והשבים, האם המשפחה יוצאת לנופש או נשארים בבית? מי שנשאר בבית, מה הוא עושה חוץ מלטפס על הקירות? איך הוא מצליח להעסיק את הילדים כל היום? ושאלת השאלות, מה הילדים הכי אוהבים בחופשה?

יש לי מושג

אנחנו מזהירים באופן קבוע מפני הונאות שונות ומשונות, תרמיות ופרמידות. אך מה כן? אם יש לנו כסף מיותר היכן כדאי להשקיע? והשבוע עם מומחה ההשקעות שלומי כהן מטראסט פיננסים על אפיק בטוח להשקעה. עד כמה זה בטוח ועל מה שלומי מסתמך, כשהשאלה הגדולה כמה אחוז רווח נקבל על הכסף שלנו?

חשיפת ועידת 'כוחות השוק'

'ועידות למגזר החרדי' של 'כיכר השבת' בשיתוף בני מורן מציגים את 'ועידת כוחות השוק' שתעסוק בכלכלת המגזר. בשיחה באולפן עם מנהל התוכן מייק ביילי הוא חושף את המשתתפים - בהם פוליטיקאים בכירים ואנשי כלכלה מהמובילים והמוכרים בתחומם. בראיון שוחחנו על תכני הוועידה המהפכנית, המושבים והפאנלים המרתקים בהם מושב על מגמות בחברה החרדית והשלכותיהם על כלכלת המגזר. מושב על עשה ואל תעשה - עקרונות לשיווק פרסום בשוק החרדי, מפשקווילים ועד דיגיטל - כיצד מעבירים מסר לציבור החרדי ומושב על שוק היוקרה החרדי - דירות, חופשות, קולינריה ומוצרי יוקרה. האם המגזר החרדי משנה את פניו וטעמיו?

כותרות הכלכלה

- מבצע 'עלות השחר' כמה הוא עלה לנו, מה הנזקים ולמי מגיע פיצויים מהמדינה? מה העלויות של צה"ל ומהיכן נלקח התקציב?

- בישראל ישנם רק 16 חופים נפרדים, זאת על אף שיש 155 חופים מוכרזים בישראל. עד כמה המצב חמור? אם נוסיף את נתוני הטביעות ניתן לראות שהציבור החרדי מוביל ל"ע באחוזים באסונות. מדוע זה כך? משה מנס במונולוג עצוב מתוקף תפקידו ביחידת הצלילה של זק"א ת"א.

- ערך השקל מתחזק בצורה משמעותית, והמטבע הישראלי הופך לאחד המטבעות החזקים בעולם. בשנת 2002, מטבעות היורו והדולר היו שוות ערך, אך מאז במשך כ-20 שנים, היורו שמר על ערך גבוה יותר משל מטבע הדולר. יורו אחד שווה היום 1.001 דולר. למה זה קורה, במי זה פוגע ולמי זה טוב?

- שופטת בבית השלום בבאר שבע קבעה כי תושבת מושב בדרום תפנה מהנחלה החקלאית שלה צימרים ויחידות דיור שנבנו ותפצה את המדינה בכ-400 אלף שקל, מקרה זה מצטרף לאסון התביעה בבריכה שהתבררה כמקום בלי אישור. דיון על נושא עיגולי הפינות והנהלים ואף לעיתים מנושאים בטיחות. דבר שאנו נתקלים בו בבניה לא חוקית ומסוכנת, השכרת רכבים בשחור וכדומה. ונשמרתם מאוד!

- השבוע בג"ץ אפשר להמשיך לשדוד את אזרחי ישראל בטריליון שקל - על מה מדובר ולמה זה בניגוד לכל חוק ולכל הגיון?

פינת הצרכנות

השבוע לראשונה פינת צרכנות עם כ (ואולי זו בכלל פינת טרחנות?) שוחחנו עם בעל עסק שמתעסק בתחום האלקטרוניקה מעל ל-25 שנה שגילה לנו אילו מוצרים ניתן עכשיו לרכוש ב 30% הנחה ומדוע כדאי לרכוש אותם כעת...

  • לרעיונות, ראיונות, וכל מה שאפשר לצרוח עליו בפינת הצרחנות, מוזמנים לכתוב למייל שלנו: moshe@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר