ריאיון השקה

מה אתם יודעים על הוועידה הכלכלית הראשונה במגזר? • צפו

צרכים וצרכנות במגזר - מה מניע את כוחות השוק החרדי? • איך מפרסמים לחרדים, בפשקוויל או בדיגיטל? • על הממשק מול המגזר החרדי ודיון על מגמות ושינויים • ריאיון ראשון עם מארגן הכנס הכלכלי • צפו (כיכר)

משה מנס | כיכר השבת |
מייק ביילי (צילום: כיכר השבת)

לקראת הועידה הכלכלית של 'כיכר השבת' ובני מורן המנוסה בכנסים בין לאומיים - "כוחות השוק", שוחח הכתב הכלכלי שלנו, משה מנס עם מייק ביילי, מנהל התוכן של הכנס.

קודם לריאיון, פתח מנס את השיח באנקדוטה - "כשיצאנו לדרך עם התוכנית הכלכלית, חשבתי לעצמי 'את מי מעניין כלכלה' אך עם הזמן התוכנית התגלתה כהצלחה גדולה. עשרות אלפי צפיות כל שבוע. כי תכלס כלכלה נוגעת בכל תחומי חיינו, בכל האספקטים של פעילותינו. צרכנות, קניות, תחבורה, פוליטיקה והיא מעניינת וחשובה לכולם".

שלום מייק, ספר לנו על הכנס

"אני מאוד נרגש להיות כאן ולספר על הכנס הזה, כי כמו שאמרת כלכלה נוגעת בכל סוגיות החיים, היא רלוונטית לכל אחד מקטן ועד גדול, מהצרכן בקצה האזרח הפשוט ועד למעסיקים הכי גדולים והחברות הכלכליות. והועידה הזו הולכת להיות הוועידה הראשונה אי פעם שעוסקת בכלכלה של החברה החרדית ומסתכלת עליה ממגוון של זוויות, לתת תכנים מעניינים ורלוונטים. גם חדשותיים וגם מעמיקים, כדי שנראה ונלמד איך החברה החרדית משפיעה ומושפעת מהמגזר הישראלי."

אתה אומר שאי אפשר להפריד בן המגזר החרדי למגזר הכללי כאשר אנו מדברים על סוגיות כלכליות, אז מה הולך להיות בכנס ואיך זה יראה?

"קודם כל אני רוצה להשלים את מה שאמרת, כי זה מאוד נכון. אנחנו התחלנו את כל החשיבה על הוועידה הזו כי הבנו שהחברה החרדית היא לא עוד מגזר. היא חלק אינטגרלי מהכלכלה הכללית. היא משפיעה עליו והוא משפיע עליה.

אם אני מתייחס לנושא לדוגמה של פרסום למגזר החרדי, פעם היו לוקחים פרסום שנעשה במגזר הכללי ופשוט עושים לו אדפטציה, מדביקים כיפה לראש וזה היה מספיק, היום מבינים שצריך לדבר בשפה שונה.

"בדיוק. המגמה שקלטנו כשהתחלנו לעבוד על הוועידה החשובה הזו, זה היחס הזה. מצד אחד החברה החרדית היא חלק משמעותי שמשפיע מאוד על הכלכלה הכללית אך צד שני יש לה את המאפיינים המיוחדים שלה, את הערכים שלה ואת הדרך המיוחדת לדבר אתה. אנחנו בוועידה נדבר בדיוק על הדברים האלו. איך זה משתלב. והתכנים מראים את זה."

צריך לומר שאנחנו מדברים על ימים חמים מבחינה פוליטית, יהיו כותרות?
"נכון, יגיעו השורה הראשונה של המשפיעים מכל תחום, ומכיוון שאנחנו בתקופת בחירות והכלכלה והפוליטיקה משולבת בכל תחום כאשר גם הכלכלה בכותרות. אני לא יכול לחשוף, אבל הפוליטיקאים הכי בכירים עומדים להגיע. התפקידים הכי בכירים גם מקרב הפוליטיקאים החרדיים ומנהלי החברות והמשפיעים במגזר החרדי החברה החרדית, אבל דבר שיהיה מאוד מעניין, שיהיה ייצוג לכל הקשת הפוליטית. צריך גם לומר שיהיה מושב על עיתונות כך שיגיעו, ינחו וישתתפו במושב גם עיתונאים בכירים כתבים ועורכים מהמגזר ומהתקשורת הכללית וכן, גם אתה משה תהיה חלק מההנחיה באחד המושבים".

שמעת על יאיר לפיד, זה שם שעלה?
"(צוחק) יש מגעים עם כולם וחשוב לשמוע את כולם, זה כנס של קשר ואני כן יכול לומר שהנשיא הולך לתת ברכה משמעותית, כי הכנס הוא גם מיזם של כיכר השבת - וועידות - שיעסקו בשורה של סוגיות והנשיא מבין את החשיבות. זה לא כנס ראשון, היה לנו כנס על תעסוקת נשים חרדיות שיצאו ממנו עם תובנות ולקחים וזה עוד כנס בשדרה מבית וועידות".

לפרטים והזמנות, היכנסו כאן

ספר לי על המושבים
"יהיו שלושה מושבים. מושב אחד על צרכים וצרכנות במגזר, מה מניע את כוחות השוק החרדי, על הממשק מול המגזר החרדי. דיון על מגמות בחברה וההשלכות של השינויים. ישתתפו בו נציגים בכירים ומנכ״לים של חברות בנקאות, ביטוחים נדל״ן וכולי.

המושב השני בהנחית יגאל בראון, מנכ"ל הבצפר ותלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי. כלכלה ופרסום הולך יחד, הדיון הוא על עשה ואל תעשה, על עקרונות לשיווק פרסום בשוק החרדי. יהיו בפאנל נציגים בכירים שידברו על דיבור חרדי במגזר.

המושב השלישי יהיה על תקשורת, איך מעבירים מסר לציבור החרדי מפשקווילים ועד דיגיטל. העולם החרדי הוא דינמי, חי ותוסס, כאשר ישתתפו בו עיתונאים בכירים מהגידיטל, הפרינט והרדיו.

מייק אני השתכנעתי. אני די בטוח שיצאו כותרות ותובנות גדולות ומשמעותיות. מתי זה קורה?
"ב -12 לספטמבר במלון וולדורף אסטוריה, תשמרו את התאריך ט"ז אלול. אנחנו נהיה שם!".

לפרטים והזמנות, הקליקו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר