חסדי השם | תיעוד נרחב

הותר לפרסום: אותרה וסוכלה מנהרה שנחפרה לכיוון ישראל של ארגון הטרור חמאס

צה"ל איתר ואטם מנהרה שנחפרה על ידי חמאס מצפון רצועת עזה לכיוון שטח ישראל • במשך שבועות עובדים בצה"ל על איתורה ואיטומה • המנהרה הותקפה ב'שומר חומות' אך לאחרונה החלו בחמאס לבנותה מחדש | תיעוד נרחב (צבא)

משה מנס | כיכר השבת |
לוחמי יחידת יהלום (צילום: דו"צ)

הותר בשעה זו (שני) לפרסום: אותרה ונאטמה מנהרת טרור של ארגון הטרור חמאס, אשר נחפרה מצפון רצועת עזה לכיוון שטח ישראל.

למנהרה היו שתי הסתעפויות מרכזיות לכיוון ישראל, אך בכל שלב הם לא חצו את המכשול הביטחוני החדש שנבנה לפני כשנה ולא היוו איום לישובים במרחב.

התוואי אותר במסגרת המאמץ הקבוע והמתמשך לאיתור מנהרות טרור ונטרולן באוגדת עזה.

"צה"ל פועל באופן סמוי וגלוי מול ארגוני הטרור ברצועת עזה והוא לא יאפשר כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע. צה"ל ערוך למגוון רחב של תרחישים למול רצועת עזה, בסיומו של מבצע 'עלות השחר'", נמסר מצה"ל.

מפקד אוגדת עזה היוצא, תת-אלוף נמרוד אלוני מסר לאחר הגילוי: "בשבועות האחרונים פועלים כוחות אוגדת עזה במרחב החטיבה הצפונית לסיכולה של מנהרת טרור של ארגון החמאס".

"מדובר במנהרה התקפית בעלת שתי הסתעפויות, אשר חצתה לשטח ישראל אך לא חצתה את מרחב המכשול הביטחוני החדש, ועל כן לא היוותה באף שלב סיכון לתושבי ישראל".

"מדובר בתוואי מנהור שהותקף במהלך מבצע "שומר החומות" הודות לאינדיקציות שהתקבלו במכשול החדש על הימצאותו במרחב. בתקופה האחרונה, זיהינו מאמצים לשיקום תוואי המנהור הישן, ולאחר ביצוע חקר איתרנו את המנהרה בעלת שתי ההסתעפויות".

"סיכול המנהרה", הוסיף אלוני, "מצטרף לשורה ארוכה של מבצעים גלויים וחשאיים אשר הובילו לפגיעה קשה בפרוייקט מנהרות הפשיטה של חמאס ואנחנו נוסיף לרדוף אותם".

תיעוד פעילות צהל (דו"צ)
קדיחה באחד האתרים / לוחמי יהלום (דו"צ)
לוחמי יהלום (דו"צ)
(דו"צ)
הלוחמים עם רובוט המשמש אותם במנהרות (דו":צ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר