אולפן הבחירות | צפו

ח"כ בליאק: "לפיד לא יסכים להישען על המשותפת"

השינוי של יאיר לפיד מול המגזר החרדי והיחסים עם גפני; הקשר שפיתח עם הח"כים החרדים; האופציה להרכיב ממשלה ביום שאחרי הבחירות והגמגום שהעלה בו חשש האם להיכנס לפוליטיקה • ח"כ ולדימיר בליאק בריאיון לישי כהן (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג. מפיק: איציק אוחנה)

ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) התארח לריאיון באולפן הבחירות של 'כיכר השבת' והתייחס לשינוי שעבר על יאיר לפיד ביחס שלו למגזר החריד ונציגיו, הסיכוי של לפיד להרכיב ממשלה ביום שאחרי הבחירות, הצטרפות גדי איזנקוט לבני גנץ. יוקר המחיה המקשה על כולם. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

הצטרפות איזנקוט לגנץ: "אנחנו ברכנו על האיחוד בין גנץ לסער וכעת אנחנו מברכים על כניסתו של איזנקוט, צריכים אנשים כאלה. אבל אנחנו ב'יש עתיד' מספיק חזקים ובטוחים. אנחנו המפלגה הגדולה בגוש".

אוצפיה בה לפיד ירכיב ממשלה אחרי הבחירות: "אנחנו נקבל את המספרים ואני בטוח שנצליח. יש עוד 70 ימים והמספרים עוד ישתנו. הכל פתוח. הסקרים של היום לא רלונטיים. כולם מבינים שביום שאחרי בחירות חמישיות נתניהו שוב מגיע ל-61- הכל פתוח".

מסרבים להישען על 'המשותפת': "לא. הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהקואליציה בראשות יאיר לפיד. לפיד התכוון לשיתוף פעולה פרלמנטרי, גם הליכוד עשו את זה. המשותפת אבל לא תהיה חלק מהקולאיציה בראשות לפיד".

ח"כ ולדימיר בליאק בריאיון לישי כהן

הפריימריז בליכוד: "זאת רשימה שהיא קיצונית, הרבה מאוד אנשים שניסו איך שהוא לשמור על קו ממלכתי - נפלטו החוצה. זאת רשימה של נתניהו המובילה קו מאוד קיצוני מול מערכת המשפט, הם רוצים להרוס את מערכת המשפט ובמחינתי זה להרוס את הדמוקרטיה".

השינוי של לפיד מול המגזר החרדי: "לא יודע אם צריכים חרדים בתוך הממשלה, אבל אנחנו לא פוסלים את המפלגות החרדיות. במהות 'יש עתיד' כפי שהיא נכנסה במערכת הפוליטית ב-2013, כך גם ב-2022, כן אנחנו יותר בוגרים".

החשש מהגמגום:"היה לי חשש. לא חשבתי לפני שלוש ארבע שנים לדמיין מצב לשבת מולך ולהתראיין. כמובן חלק מאוד משמעותי בעבודה הזאת זה לדבר.

"אבל היה לי רצון להיות במערכת הציבורית, בסופו של דבר אני חושב שאני מצליח להתמודד, להשתפר ולהתראייין ולהביע את עצמי ובעיקר - זה אני יודע בוודאות - להוות השראה להרבה מאוד אנשים מגמגים שמפחדים לדבר. ואני אומר להם שוב, גם למבוגרים ובעיקר לילדים: אל תפחדו לדבר. אני מבקש מכל מי שפוגש ילד מגמגם - להתחשב בו ולתת לו ביטחון, זה חשוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר