מיוחד לחופש הגדול

אני רופאת ילדים ואלו 4 הדברים שלעולם לא אעשה כאמא

אנו מנסים כמיטב יכולתנו להגן על היורשים שלנו מפגיעה. אבל יש כמה טעויות שאנחנו לא חושבים עליהן, שעלולות להיות מסוכנות ביותר, במיוחד בימים אלו שהם נמצאים בבית כל היום. שימו לב אליהן (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הורות יכולה לעתים קרובות להרגיש כמו רשימה בלתי נגמרת של הוראות הפעלה. זה מובן - כולנו מנסים כמיטב יכולתנו להגן על היורשים שלנו מפגיעה ולעזור להם לגדול לבני אדם בריאים ומאושרים. ולמרות ריבוי הכללים וההנחיות, יש כמה טעויות מפתיעות שאנחנו לא חושבים עליהן, שעלולות להיות מסוכנות ביותר, בטח בימים אלו של "בין הזמנים", שהצאצאים שלנו נטולי מסגרת לימודית ונמצאים בבית כל היום.

הנה ארבעה דברים שד"ר כריסטינה ג'ונס, רופאה לילדים במוקד חירום ואמא בעצמה, מצהירה שלעולם לא תעשה כהורה (ועוד אחד שהיא משתדלת בכל מאודה להימנע ממנו):

1. לקנות לתינוק הליכון עם גלגלים

יש סיבה שתינוקות לא מתחילים לרקוד "הורה" ביום היוולדם. לא בכדי הם לוקחים את הזמן שלהם ללמוד לזחול, ללכת, לרוץ וכו' ועדיין, העיצוב מאחורי הליכונים לתינוקות נועד להאיץ אותם ולגרום להם להיות יותר ניידים ממה שהם צריכים להיות בגיל השברירי הזה. זה מסוכן, מכיוון שהצעצוע החמקמק הזה חושף תינוקות לסיכונים הקשורים להסתובבות בבית: פינות חדות, גרמי מדרגות בלתי צפויים ותנורים לוהטים.

האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים (AAP) קראה לאסור על שימוש בהליכונים ובכל זאת, הם עדיין נמכרים בחנויות. זה יכול להיות מפתה לראות את הבייבי שלכם מתפעל "רכב" קטן, את כפות רגליו הקטנטנות חותרות בזעם כשהן חוקרות את האזור שבו הן נמצאות. אבל שאלו את עצמכם: האם הצעצוע הזה שווה את הסיכון של פגיעה גופנית חמורה, או גרוע מכך? לא, הוא לא.

2. לתת לפעוט ענבים לא חתוכים או נקניקיות

ענבים ונקניקיות הם גורמים נפוצים לחנק, אבל כל מזון מוצק ועגול עלול להיות קטלני. מכיוון שהמאכלים האלה גם חלקלקים, הם במרקם ובגודל הבעייתיים ביותר ובקלות יכולים להיתקע בדרכי הנשימה של יורש העצר שלכם, חלילה. חשבו על זה - הקוטר של נקניקייה רגילה הוא בערך כמו מטבע של 10 אגורות. דמיינו עכשיו שהמטבע הוא גם עבה ורטוב ונכנס לפה הקטן של הבן שלכם כשהוא זולל בהתרגשות את הפינוק הזה, מבלי לטרוח ללעוס. זהו אסון שפשוט מחכה לקרות.

לכן, הקפידו לחתוך את כל האוכל לפיסות קטנות, לאורך, לפני שאתם מגישים אותו לקטן שלכם. בדרך זו, גם אם הוא ישכח ללעוס או בטעות יבלע את החתיכה בשלמותה, היא לא תתקע ותגרום לחנק. "ראיתי יותר מכמה תוצאות טרגיות מזה, אז אני לוקחת את העניין הזה ברצינות רבה", מצהירה ד"ר ג'ונס.

3. לשמור תרופות בארנק או בתיק שילד יכול להגיע אליו

בואו נודה בזה: תיק של הורים הוא תעלומה מפתה ופרי אסור, שרק מחכה להיחקר. כעת, בתרחיש הטוב ביותר, ילד סקרן שסוקר את התיק של אימו ימצא בו כמה מפתחות, כרטיס אשראי נוצץ ואולי סוג משקפי שמש אופנתי. עם זאת, התרחיש הגרוע ביותר כולל ילד שצורך בטעות תרופה למבוגרים, שעלולה להיות מזיקה להפליא, אם לא קטלנית. ילדים משתמשים בפה שלהם כדי ללמוד על העולם. אם הם ראו אתכם אוכלים מה שנראה כמו ממתק מבקבוק כתום מהודר, אתם יכולים להמר שהם יהיו מעוניינים לנסות את זה בעצמם. ואם כן, הם עלולים לקבל הרעלה.

אם אתם חייבים להחזיק בתיק תרופות ללא מרשם, ודאו שהן סגורות היטב ושקלו לקנות עבורן מכלים מיוחדים, קטנים יותר, שהרבה יותר קשה לילד צעיר להכניס יד אליהן.

4. לתת לילד לשחק עם צעצועים המופעלים באמצעות סוללות כסף-אבץ

אתם חושבים שאנו שבים לסכנת החנק כאן, נכון? צודקים, אבל לא רק. סוללות כסף-אבץ בהחלט יכולות להוות סכנת חנק, אבל זהו לא החשש היחיד כאן. סוללות כסף-אבץ מוערכות בשל גודלן הקטן והנוח, כך שהאפקט הפיזי של בליעתן הוא לא האישיו הגדול ביותר, אלא שהתפקוד וההרכב הכימי של החבר'ה הזעירים האלה עלולים לגרום לכוויות חמורות במערכת העיכול, במיוחד בוושט, של כל מי שצורך אותן.

בעת בליעה, הסוללה עדיין יכולה לייצר מטען חשמלי ולצרוב את מערכת הוושט בזמן שהיא נעה למטה. יחד עם זאת, הכימיקלים שבתוכה עלולים לדלוף החוצה ולגרום, שוב, לכוויות ונזקים נוספים. אם ילדכם, או מישהו שאתם מכירים, בלע סוללת כסף-אבץ , חיוני לפנות מיד לאיש מקצוע רפואי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר