המלחמה באוקראינה מחריפה

זלנסקי מזהיר: "שבוע של מתקפות אכזריות". דיווח: רוסיה מתכננת משפט ראווה

ביום רביעי הקרוב יצוין באוקראינה יום העצמאות ה-31, ונשיא אוקראינה זלנסקי מזהיר מפני שבוע של מתקפות אכזריות מצד רוסיה • בחרקיב הוכרז על עוצר, חשש מפני אסון "גדול יותר מצ'רנוביל" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המלחמה באוקראינה. אילוסטרציה (צילום: משרד החוץ האוקראיני)

המלחמה באוקראינה: בנאום חריף שנשא אתמול (מוצ"ש), התריע נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מפני שבוע קשה בשל יום העצמאות האוקראיני הצפוי ביום רביעי הקרוב. "רוסיה עשויה לנסות לעשות משהו מגעיל, דוחה או אכזרי במיוחד" אמר זלנסקי בנאומו. "אחת מהמטרות המרכזיות של האויב היא להשפיל אותנו".

"הוא (רוסיה צ"ב) רוצה לזרוע בנו פחד, דכדוך וקונפליקט" הוסיף בנאומו הנשיא זלנסקי. "עלינו להמשיך להיות חזקים כדי שנגרום לכובשים לשלם את המחיר על מעשי הטרור שלהם".

יום העצמאות צפוי להחגג באוקראינה כאמור ביום רביעי הקרוב, אז גם יצויין חצי שנה לפלישה הרוסית לשטח אוקראינה - מלחמה המסרבת לדעוך וגבתה עשרות אלפי קורבנות.

כלי תקשורת באוקראינה דיווחו במהלך השבוע האחרון כי ייתכן ורוסיה תציב למשפט ראווה כמה מהלוחמים שנפלו בשבי במפעל הפלדה במריופול בזמן חגיגות יום העצמאות באוקראינה.

נאומו של זלנסקי

בשל המצב המתוח, מושל מחוז חרקיב הכריז על עוצר במחוז מיום שלישי ועד יום חמישי לפנות בוקר: "אנחנו לא נאפשר שום פרובוקציה של האויב".

בהמשך קרא אולג סינגובוב, מושל המחוז, "היו ערניים ככל הניתן במהלך חג העצמאות שלנו".

לצד הדברים המתוחים מצדם של מנהיגים בתוך אוקראינה, בעולם ממשיכים להיות מודאגים מהמתיחות סביב תחנת הכח הגרעינית בז'פוריז'יה.

כך למשל נשיא טורקיה ארדואן התריע בנאום באוקראינה כי אם לא יימצא פתרון למשבר בתחנת הכח הגרעינית ייתכן והעולם יעמוד בפני "אסון גדול מצ'רנוביל".

למרות טענתו של ארדואן, מומחי גרעין אומרים כי תרחיש של אסון צ'רנוביל נוסף נראה כלא סביר כלל.

המתיחות בין רוסיה לאוקראינה בתחנת הכח מגיעה לאחר שרוסיה כבשה את שטח התחנה, ובאוקראינה טוענים כי רוסיה מעוניינת להפציץ את התחנה בכדי להסב נזק ולעצור אספקת חשמל. ברוסיה מנגד טוענים כי אוקראינה עצמה מנסה לתקוף כל העת את תחנת הכח הגרעינית בניגוד לחוק הבינלאומי.

בעולם המערבי מנסים להביא לפתרון דיפלומטי למשבר באיזור ז'פוריז'יה. נשיא רוסיה פוטין הצהיר כי יאפשר לפקחי הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית לגשת אל תחנת הכח הגרעינית וטען כי המערב עשוי להוביל לאסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר