סכנות בין הזמנים

בעקבות האסונות: בישיבת מיר הקדימו את פתיחת 'זמן אלול'

ישיבת מיר בירושלים, הנחשבת לישיבה הגדולה בעולם - הודיעה על הקדמת פתיחת 'זמן אלול' למחר, יום חמישי - במקום ביום ראשון; הסיבה: "עקב האסונות הקשים" (עולם הישיבות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ישיבת מיר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בצעד נדיר הודיעה ישיבת מיר בירושלים, הנחשבת לישיבה הגדולה בעולם - על הקדמת פתיחת 'זמן אלול' למחר, יום חמישי - במקום ביום ראשון, וזאת בשל האסונות הקשים.

אלפי בחורים ואברכים השוקדים על התורה בהיכליה של ישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים, היו אמורים לחזור מבין הזמנים ביום ראשון, א' באלול - כפי שנהוג בכל עולם הישיבות.

אלא שלאחר התייעצויות שקיים הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל, ראש ישיבת מיר, עם גדולי ישראל, הוחלט כאמור לקצר את בין הזמנים.

בבתי המדרשות של הישיבה פורסמה המודעה המבשרת על הקדמת 'זמן אלול', ובה נכתב כי "עקב האסונות הקשים שאירעו בשבועות האחרונים רח"ל, אין לנו אלא להתחזק בתפילה ובעמלה של תורה, ועל כן, לבקשת מונרו ראש הישיבה שליט"א לאחר התייעצות עם גדולי ישראל שליט"א, נקראים כל בני הישיבה הי"ו להקדים במידת האפשר את סדרי חודש אלול הבעל"ט ליום חמישי הקרוב, כ"ח מנחם אב - ערב ראש חודש אלול (מוקדם)".

הנהלת הישיבה אף הודיעה כי "ההסעות לישיבה יתקיימו אי"ה כרגיל החל מיום חמישי בבוקר", כשהמדובר הוא על ההסעות הרבות שמביאות את האברכים מכל השכונות בירושלים, אל היכלי הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר