מתיחות חריגה

"שקר מוחלט": ראש המוסד במתקפה חריפה על ארה"ב

בשיחות סגורות שקיים, תקף ראש המוסד דדי ברנע את ארצות הברית, על דהירתה להסכם עם איראן, אותו כינה הסכם שהוא "שקר מוחלט" (ביטחון)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
דדי ברנע (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

דדי ברנע, ראש המוסד, מתח היום (חמישי) ביקורת חריפה על ארצות הברית בצל ההסכם המתגבש עם איראן. בתדרוך שמסר הגדיר ברנע את ההסכם "שקר מוחלט". לדבריו, ההסכם קונה לישראל טווח זמן של כשנתיים וחצי ואחריהם יהיו האיראנים במרחק של חודש מפצצה.

על איראן אמר ברנע כי "יש פה סטנדרט כפול. מצד אחד יושבים בווינה ומתקרבים להסכם ומהצד השני איראן פועלת ושולחת זרועות טרור נגד האמריקאים, ומרמה את העולם".

ב-Ynet דווח כי בשיחות סגורות שקיים ראש המוסד, הוא הדגיש כי ההסכם לא חל על מדינת ישראל וציין כי המוסד ממשיך כל הזמן לפעול כדי למנוע מאיראן החזקה בנשק גרעיני. "המחויבות שלנו ממשיכה להיות בלי שום קשר להסכם. ישראל לא צד להסכם", חזר ברנע והדגיש.

עוד אמר ראש המוסד: "האמריקנים אומרים שביום היישום של ההסכם הם ידרשו מאיראן הסבר. אבל לא משנה מה הם יענו - קודם חותמים על ההסכם. ההסכם הוא גרוע גם אם האמריקנים קיבלו חלק מההערות שלנו. ישראל לא חתומה על ההסכם, והיא חייבת לעשות כל מה שהיא יכולה כדי להגן על המדינה ואזרחיה וזה מה שנעשה".

ברנע ולפיד, היום

מוקדם יותר היום קיים לפיד תדרוך מודיעין עם ראש המוסד דוד ברנע, שעסק בעדכון אודות הסוגיות הביטחוניות השוטפות שעל הפרק ובראשן הסכם הגרעין עם איראן. ראש המוסד סקר את תמונת המצב המודיעינית והסיכונים הכרוכים מחזרה להסכם הגרעין.

ישראל נלחמת

בישראל ידעו, עם כניסת ג'ו ביידן לבית הלבן, כי אחת ממטרותיו היא לחזור להסכם עם המשטר בטהרן, אך חוששים מוויתור אמריקני על סעיפים משמעותיים רבים, ובלבד לחתום על הסכם מסוים, ולכן מנסים לקיים "קרב בלימה" אחרון, בימים הספורים שנותרו לכאורה לפני חתימת ההסכם.

אחת הדרכים לנסות לשנות את ההסכם המסתמן היא קיום שיחה בין רה"מ יאיר לפיד לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן. בירושלים מקיימים מאמצים גדולים מול האחות הגדולה בוושינגטון בניסיון להצליח לחבר בין השניים לשיחה על ההסכם, זאת לאחר שנדחו במהלך השבוע שחלף בטענה ש"הנשיא נמצא בחופשה". כעת, כשביידן סיים את ימי מנוחתו, ההערכה הגוברת היא כי השיחה תתקיים בימים הקרובים.

אתמול רה"מ לפיד בחר לצאת פומבית נגד ההסכם המסתמן וטען כי "המערב מוותר לאיראן שוב ושוב". בשיחה עם כתבים זרים אמר רה"מ כי "מה שמונח כרגע על השולחן הוא הסכם רע שייתן לאיראן מאה מיליארד דולר לשנה, שישמשו לערעור היציבות במזרח התיכון והפצת טרור ברחבי העולם".

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ המריא במהלך הלילה לארה"ב לסדרת פגישות, שתתקיימנה היום ומחר, כאשר המרכזית בהן קשורה גם היא, מן הסתם, להסכם הגרעין המתגבש: פגישה בוושינגטון עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן.

עם המראתו כתב גנץ בטוויטר: "אני ממריא כעת לארה"ב לביקור חשוב מאוד. מטרת הביקור היא להעביר מסר ברור בנוגע למו"מ בין המעצמות לאיראן על הסכם הגרעין: הסכם שלא יחזיר את היכולות של איראן שנים אחורה ולא ישאיר אותה מוגבלת לשנים ארוכות קדימה - יפגע בביטחון העולמי והאזורי. אנחנו נדון בנושא עם האמריקנים, ולצד זאת, ישראל תמשיך לבנות את כוחה ואת יכולותיה, כדי שבכל מצב - תדע להגן על עצמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר