צפי ל-18 מיליון נוסעים

טירוף הטיסות בנתב"ג: גידול של 226% | כל הנתונים

התאוששו מהקורונה: התנועה בשדה התעופה הישראלי מגיעה לשיא חדש, כאשר על פי הנתונים המפורסמים, מתחילת השנה עברו במרחב האווירי הישראלי מעל 86,393 טיסות מסחריות בינלאומיות | כל הנתונים (תיירות)

איציק אברהם | כיכר השבת |
התורים הארוכים בנתב"ג | ארכיון (צילום: פלאש 90)

חציית המרחב האווירי הישראלי גדלה בשנת 2022 - רק עד סוף חודש יולי, בהיקף עצום של 226% יחסית לתקופה המקבילה ב-2021, מתחילת השנה עברו במרחב האווירי הישראלי מעל 86,393 טיסות מסחריות בינלאומיות. כך מדווחים היום (חמישי) ברשות שדות התעופה.

בקיץ 2022 חצו מעל שמי ישראל ביממה כ-115 טיסות בדרכן ממערב למזרח וממזרח למערב, בנוסף לתנועת מטוסים של בין 450-600 טיסות מסחריות ביממה בנתב"ג.

מה הגורם לכך? ככל הנראה פתיחת השמיים בהסכמי אברהם והיציאה המהירה מתקופת הקורונה הם אלו שהביאו לעלייה דרמטית גם במספר המטוסים החוצים את ישראל ממזרח למערב וממערב למזרח בדרכם מירדן, למזרח הרחוק והמפרץ הפרסי לאירופה וצפון אמריקה ובחזרה.

רובן המכריעה של הטיסות הטסות במרחב האווירי של ישראל הינן הטיסות הממריאות ונוחתות בנמל התעופה בן גוריון כ-66,722 אלף טיסות (עד סוף יולי) . שאר 19,671 הטיסות המסחריות הבינלאומיות שטסו במרחב האווירי הישראלי הינן טיסות החוצות את המרחב האווירי של ישראל.

לפני יותר מחצי שנה: שדה התעופה ריק מאדם

אישורי מעבר הטיסות המסחריות לטסים בתחומה של המדינה מנוהלים ע"י פקחי הטיסה של רשות שדות התעופה המנהלים את התעבורה האווירית האזרחית בכל המרחב האווירי של ישראל, את הטיסות המצטרפות וממריאות אל/מ נתב"ג ממערב וממזרח ואת הטיסות החוצות את המרחב מיחידת הבקרה הקפריסאית – דרך המרחב הישראלי - בניהול, פיקוח ובקרה של יחידות הבקרה האזרחיות של רשות שדות התעופה - למרחב הבקרה הירדני וכנ"ל בכיוון ההפוך.

בשנת 2022 צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון כ-18 מיליון נוסעים. מתחילת השנה עברו בנתב"ג מעל 10 מיליון נוסעים ב 76,495 טיסות בינלאומיות.

מנכ"ל רש"ת חגי טופולנסקי ציין כי :"הרחבת השרות למדינות המפרץ וניהול אזור הבקרה האווירית המרחבית של ישראל מתרחב. טיסות החצייה של ישראל מהוות היום אחוז גבוה מהיקף המרחב האווירי של מדינת ישראל בעזרת שיתוף פעולה אזורי ושיתוף פעולה עם ח"א אנחנו משפרים את השרות גם למטוסים היוצאים מבן גוריון ומשתלבים בתנועת המטוסים בשמי המזרח התיכון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר