אחרי האזהרה האוקראינית

ישראל נגד הנסיעה לאומן: "להימנע באופן גורף מלהגיע"

במשרד החוץ פרסמו הודעת תזכורת כי אזהרת המסע לאוקראינה עדיין בעינה, והנסיעה לאומן לקראת ראש השנה מסוכנת (מדיני, בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אומן בשנה שעברה - לפני פלישת פוטין לאוקראינה (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

קרוב לשבועיים אחרי פרסום אזהרת מסע אוקראינית לנסועים לאומן בשל הסכנה של המלחמה הרוסית במדינה, במשרד החוץ מפרסמים שוב אזהרת מסע עבור אלו המתכוונים לטוס לאומן לראש השנה.

במשרד החוץ אומרים כי "בשל המלחמה והקרבות הפעילים בין כוחות רוסיה לכוחות אוקראינה, משרד החוץ מחדד את אזהרת המסע הקיימת לאוקראינה וקורא לאזרחי ישראל להימנע באופן גורף מלהגיע לשטחי אוקראינה, כולל העיר אומן וסביבותיה."

"לפני מספר ימים נורו טילים לאזור העיר אומן אשר הביאו למותו של אזרח אחד, פציעה של מספר אזרחים וגרמו להרס רב. אזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה נקראים לעזוב מידית את גבולות המדינה. המצב הביטחוני הנפיץ כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, מהווים סכנת חיים ממשית ומידית ."

עוד נכתב כי "ממשלת אוקראינה הכריזה על מצב חרום החל מ-24/2/22, דבר העשוי להביא להצרת חופש תנועה והטלת עוצר על אזורים שונים, וכן הכבדת אמצעי הביטחון והשיטור הננקטים באזורים השונים (כולל בדיקות, מעצרים וגרוש). בנוסף פרסם משרד החוץ האוקראיני הודעה המבקשת שלא להגיע השנה לאומן בשל מצב המלחמה והקושי לממש אחריותם לביטחון ובטיחות המתפללים.
בנוסף, לשגרירות ישראל בקייב אין נוכחות רציפה בשטחי אוקראינה בימים אלה, ולכן לא ניתן יהיה לספק שירותים קונסולריים מלאים ויהיה קושי רב להעניק טיפול במקרה חירום."

כזכור, לפני כשבועיים, משרד החוץ של אוקראינה קרא לחסידי ברסלב להימנע מהעלייה לרגל המסורתית לאומן בימי ראש השנה. "התוקפנות הצבאית המתמשכת בקנה מידה מלא של רוסיה נגד אוקראינה, התקפות הרקטות המסיביות המתמדות על הערים האוקראיניות, תשתיות אזרחיות ותחבורה, החבלה המתמדת וההתגרות מצד הפולשים, לא מאפשרות להבטיח את שלומם של אזרחים זרים בשטח אוקראינה", אמר משרד החוץ האוקראיני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר