אחרי עזיבת ג'ונסון

בן המהגרים או השרה: היום יוכרז המנהיג החדש של בריטניה

ועדת 1922 של המפלגה השמרנית צפויה להכריז בהמשך היום על המנצח בבחירות להנהגת המפלגה. המנצח, או המנצחת, צפויים להיכנס לתפקיד ראש הממשלה הבריטי (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

אחרי חודשים מתישים של מסע בחירות פנימיות במפלגה השמרנית הבריטית, בהמשך היום (שני) צפויה ועדת 1922 של המפלגה השמרנית להכריז על המנצח בבחירות להנהגת המפלגה - ועל מי שיהפוך החל מהשבוע לראש הממשלה הבריטי הבא.

לאחר ששורה ארוכה של מועמדים פוטניאלים הודחו מהמירוץ, נשארו להכרעת מתפקדי המפלגה שני מועמדים - שר האוצר עד לפני מספר שבועות, רישי סונאק, או שרת החוץ ליז טראס.

למרות ששר האוצר לשעבר סונאק זכה לתמיכה נרחבת הרבה יותר של משל טראס בקרב חברי הפרלמנט מטעם המפלגה, על פי הערכות עולה כי ככל הנראה שרת החוץ טראס תנצח את המירוץ, זאת בשל היותה, כך מסתמן, פופולארית יותר בקרב מתפקדי המפלגה.

בשבועות האחרונים הצביעו המתפקדים והיום צפויות להיות מוכרזות תוצאות הבחירות באופן רשמי - ומחר יגיע, או תגיע המנצח אל המלכה לקבל את אמונה.

סונאק, בן למהגרים מהודו עשירים במיוחד, שימש עד לאחרונה כשר האוצר בממשלת ג'ונסון, ולאורך כהונתו זכה לביקורת נרחבת לפיה סונאק מנותק מהקשיים הכלכליים של הציבור בשל עושרו הרב.

לפני מספר חודשים, סונאק הכריז על פרישה מממשלת ג'ונסון למרות הנאמנות של ג'ונסון כלפיו. הדבר צייר את סונאק לאורך הקמפיין כמועמד הפכפך ואף בעל אופי בוגדני.

מנגד, שרת החוץ ליז טראס נחשבת למקורבת יחסית לג'ונסון ויציבה. יחד עם זאת, לא מוכרת כדמות בולטת או בעלת כריזמה משמעותית.

בנוסף, בקמפיין של טראס התעורר חשש לאחר שזו יצרה מתיחות מול נשיא צרפת עמנואל מקרון בוועידת המפלגה השמרנית.

במטה סונאק אומרים כי למרות הסקרים - הם אופטימיים ומאמינים כי הוא יהיה ראש הממשלה הבא ויוביל את המפלגה בבחירות 2025.

על פי סקרים אחרונים, כאמור, עולה כי שרת החוץ טראס זוכה לתמיכה נרחבת יותר מזו של סונאק - אך על פי הסקרים, אם ג'ונסון היה מתמודד, השניים היו מובסים על ידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר