הסדר טיעון

זה העונש שנגזר על הישראלי שריגל עבור איראן מבית גנץ

עמרי גורן, שעבר בביתו של שר הביטחון, חתם על הסדר טיעון לאחר שהודה כי ניסה לרגל עבור איראן, ונגזרו עליו שלוש שנות מאסר (חדשות, ביטחון)

דוד הכהן | כיכר השבת |
שר הביטחון בני גנץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עמרי גורן, לשעבר עובד במשק בית בביתו של שר הביטחון בני גנץ, החשוד בריגול עבור איראן - חתם על הסדר טיעון עם פרקליטות במחוז תל אביב, במסגרתו הורשע ונגזרו עליו שלוש שנות מאסר. כך פרסמה היום (שלישי) הפרקליטות.

גורן הורשע בבית משפט מחוזי מרכז, על פי הודאתו, בעבירה של ניסיון מסירת ידיעה לאויב. במסגרת הסדר טיעון, שנחתם בין הצדדים, הגיש עו"ד מיכאל סטופ מפרקליטות מחוז מרכז כתב אישום מתוקן כנגד גורן. מכתב האישום עולה כי הנאשם אשר עבד במשק בית בביתו של שר הביטחון בנימין גנץ, הציע לקבוצת פצחנים המזוהה עם איראן לקנות ממנו מידע על שר הביטחון.

לאחר משא ומתן ארוך בין הצדדים, הגיעו להסכמות במסגרתן הודה גורן בעבירות המיוחסות, הורשע ונגזר עליו 3 שנות מאסר. התיק נחקר ע"י השב"כ והיאחב"ל במשטרת ישראל.

גורמים בשב"כ מסרו זמן קצר לאחר מעצרו, כי לאור המקרה, בשב"כ מבצעים בחינה מחדש של תהליכי האבחון הביטחוני סביב בעלי תפקידים הקרובים לאישים מאובטחים. וכבר הופקו לקחים לביצוע.

כזכור, גורן נעצר לחקירה לפני מספר חודשים. בחקירת גורמי הביטחון עלה כי עומרי פנה מיוזמתו, ימים ספורים קודם למעצרו, באמצעות רשת חברתית, לגורם המזוהה עם איראן והציע לסייע לו בדרכים שונות, זאת בצל גישתו לבית השר.

בין היתר, העלה אפשרות כי תועבר לו על-ידי אותו גורם תוכנה אשר תאפשר נגישות למחשב המשמש את השר. לאור מעצרו המהיר של עומרי כוונה זו סוכלה מבעוד מועד ובכך נמנע מימוש אפשרות זו.

בנוסף התברר במהלך החקירה, כי בכדי להוכיח יכולת ורצינות עומרי צילם מספר פריטים במקומות שונים בבית השר, אותם שלח לגורם האמור, ובהם תמונות מחשבים של השר. יחד עם זאת, העובד לא נחשף לשום חומר מסווג שהוחזק על ידי גנץ והחקירה התנהלה בידיעת שר הביטחון.

עוד פורסם כי לגורן עבר פלילי עשיר ואף ישיבה בכלא - מה שמעלה יותר את התמיהה כיצד נתנו לו לעבוד בביתו של שר הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר