התיק מ-2002 נפתח

המסמך המודיעיני המסווג שהוביל להשמדת הכור בסוריה נחשף

אגף המודיעין העריך כבר לפני עשרים שנה שסוריה בונה כור גרעיני. חמש שנים לאחר מכן הושמד הכור בידי ישראל. כעת חושף צה"ל את המסמך המסווג שהצביע על הפעילות החשודה בסוריה (צבא)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

15 שנים לאחר מבצע ״מחוץ לקופסה״: היום (שלישי) חשף צה"ל כי אגף המודיעין העריך כחמש שנים לפני המבצע, כבר בשנת 2002, כי סוריה מנהלת פרויקט חשאי - שלימים התגלה ככור הגרעיני בסוריה.

כזכור, ב-6 בספטמבר 2007 נתקף והושמד הכור הגרעיני הסורי בדיר א-זור, סוריה, על-ידי מטוסי קרב, בשילוב מאמץ מודיעיני ומבצעי מורכב אשר הסיר את האיום הגרעיני על מדינת ישראל והאזור כולו.

בלילה בין 5 ל-6 בספטמבר 2007 המריאו ארבעה מטוסי F-15 וארבעה מטוסי F-16 מבסיסי חיל האוויר בחצרים וברמון שבדרום. מרגע המראתם לכיוון הכור הסורי, המתינה כל הצמרת המדינית, הביטחונית והצבאית של ישראל בקריה, וצפתה במסכים שעליהם שודר המתרחש ביעד עד להשמדת הכור בהצלחה.

כמו כן, נחשף היום מסמך מודיעין מיוחד משנת 2002 אשר הותר לפרסום כעת, בו נכתבת הערכה מודיעינית על כך שסוריה מנסה לקדם פרויקט אסטרטגי שטיבו טרם ידוע.

בדומה לתקיפות של ישראל היום בסוריה, גם אז שמרה ישראל על העמימות ולא אישרה באופן מובהק כי היא זו שעומדת מאחורי השמדת הכור, דבר שאיפשר גם לאסד שלא להגיב בחזרה ולהיגרר למלחמה מול ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר