המשא ומתן - הופסק

הגר"ג אדלשטיין הכריע: 'בעלזא' לא תצורף 'לחינוך העצמאי', גם אם לא יהיו 61

שבוע לסגירת הרשימות ונראה שהפיצול ב'יהדות התורה' הולך ומתקרב, אלא אם יהיה פתרון שיהיה מקובל על שני הצדדים - מה שלא נראה כעת באופק | רה"י הגר"ג אדלשטיין הכריע באופן סופי, כי 'בעלזא' לא תכנס תחת 'החינוך העצמאי' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

המשבר במפלגה החרדית: הגאון רבי גרשון אדלשטיין הורה לנציגי 'דגל התורה' שלא להסכים להתחייב להכניס את מוסדות 'בעלזא' ל'חינוך העצמאי', גם במצב שאין ממשלת ימין-חרדים, כך נודע היום (חמישי) ל'כיכר השבת'.

ל'כיכר השבת' נודע עוד כי מדובר בהתנגדות נחרצת וחד משמעית. ובכך הלכה למעשה ההצעה שהונחה על שולחן המשא ומתן יורדת.

מנגד, בחסידות בעלזא לא מוכנים להיכנס לאדמו"ר בלי הצעת פשרה ובכך המשא ומתן שהיה נראה שמתפתח בכיוון חיובי - הופסק נכון לשעה זו.

כזכור, במהלך פגישת המו"מ ביום ראשון, ב''דגל התורה' הציעו כי בעלזא תקפיא את ההצטרפות למתווה החינוך וימתינו עד לאחר הבחירות. אם יהיו 61, הרי שאז יפעלו להשוות את תקציב מוסדות החינוך שלה ל'חינוך העצמאי' ואם לא יהיו 61, יצרפו את בעלזא ל'חינוך העצמאי'. אלא, כאמור, ב'אגודה' טוענים כי 'דגל' חזרה בה מהסיכום הראשוני.

אמש התכנסו נציגי 'אגודת ישראל' לישיבת עדכון בה עודכנו כי השיחות עם 'דגל התורה' נקלעו למבוי סתום. אחד המשתתפים בישיבה אמר ל'כיכר השבת': "אין כל התקדמות במשא ומתן".

אייכלר: לא מדובר ב'ממלכתי חרדי'

"אין פגישות וכמעט לא מתקיימות שיחות בין הצדדים. התחושה שלנו שב'דגל' רוצים למשוך את הזמן כדי שלא נהיה מוכנים לבחירות. אנחנו נערכים לריצה עצמאית, נקבעו ישיבות מטה שיתקיימו בימים הקרובים".

מוקדם יותר היום הגיב הרב פסח לרנר, מסיעת 'ארץ הקודש' בהסתדרות הציונית, על הטענות של אגודת ישראל ואמר: "למפלגה שלנו בהסתדרות אין שיוך פוליטי ואין כל קשר ל'דגל התורה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר