תקדים

קבוצות וואטסאפ אנונימיות שמפיצות תעמולת בחירות - ייחסמו

קבוצות וואטסאפ אנונימיות שמפיצות תעמולת בחירות, ייחסמו בהוראת יו"ר ועדת הבחירות • השופט עמית קיבל בקשה נוספת של עוצמה יהודית, אשר הופנתה כלפי חברת "מטא" שאינה מפרסמת אמצעי תקשורת עמן בישראל (דיגיטל)

(צילום: שאטרסטוק)

החלטה תקדימית בעתירה שהגישה מפלגת עוצמה יהודית ליו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית: "ניתן לחסום קווי טלפון של מי שמפיץ תעמולת בחירות אסורה באופן אנונימי, וכן לחסום קבוצות וואטסאפ המתנהלות ע"י גורמים אנונימיים אשר מפרסמים תעמולה אסורה".

מפלגת עוצמה יהודית הגישה עתירה ליו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, על פי נוסח העתירה ביקשה עוצמה יהודית לחסום קבוצות וואטסאפ ומשתמשים אנונימיים המפיצים תעמולת בחירות האסורה על פי חוק.

השופט עמית קבע בהחלטה כי: "נראה כי בהינתן קושי טכנולוגי זה, ובהינתן שהמשיבים 1-2 (מנהלי הקבוצות) בחרו שלא להשיב לעתירה, הסעד האפקטיבי היחיד הוא מתן צו לחסימת המספרים השייכים (למנהלי הקבוצות), או לחסימת הקבוצות שמופעלות על ידם. סעד זה ימנע ביצוע מעשה עבירה – ככל שתוכח".

משמעות ההחלטה: במקרה ותופץ בקבוצת הוואטסאפ תעמולת בחירות מבלי זיהויו של המפרסם, עלול יו"ר ועדת הבחירות לתת צו לחסימת הקבוצה וקווי הטלפון של מנהליה.

בנוסף לקביעות אלו, קיבל השופט עמית בקשה נוספת של עוצמה יהודית, אשר הופנתה כלפי חברת "מטא" (חברת האם של פייסבוק, וואטסאפ ורשתות חברתיות נוספות) וכלפי וואטסאפ באופן פרטני, מאחר וחברות אלו אינן מפרסמות אמצעי תקשורת עמן בישראל, עובדה שיוצרת קושי בעתירות מעין אלו, אשר דורשות מתן תגובות בפרק זמן קצר.

השופט עמית הורה לעורכי הדין של שתי החברות להעביר מסר למרשותיהן לפיו נדרש ש"תהא דרך הולמת להמציא עתירות והחלטות אליה, והיא תהיה נכונה להשיב לעתירות בפרקי הזמן הנדרשים בתקופת בחירות".

יצוין כי במקרה בו הוגשה העתירה, היה ספק אם הפרסומים אכן היוו תעמולת בחירות, לפי ההגדרות שבחוק ולכן באופן ספציפי לא ניתנו הפעם צווים במקרה זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר