למרות אהדתה ליהודים

מדוע המלכה אליזבת לא ביקרה מעולם במדינת ישראל?

מלכת בריטניה שמתה אמש, מעולם לא הגיעה לביקור ממלכתי בישראל • ההסבר הרשמי הוא שהמלכה תבקר בישראל "כשיהיה שלום בר קיימא" • משרד החוץ הבריטי סירב, מחשש לתגובה ערבית (בעולם)

(צילום: הפרלמנט הסקוטי)

המלכה אליזבת, מעולם לא ביקרה בישראל במהלך שנותיה הארוכות בתפקיד, למרות שהגיעה לביקורים רשמיים וממלכתיים במדינות הסמוכות לישראל: מצרים וירדן.

ביקורה של המלכה בירדן אף התקבלה בביקורת על ידי הקהילה היהודית בבריטניה, אחרי שדווח כי הביעה שם תמיכה בעמדה הפלסטינית, והתנגדות לפעולות ישראל.

עם זאת, היא כן קיבלה לביקורים רשמיים את הנשיאים חיים הרצוג ועזר ויצמן, ולנשיא שמעון פרס אף העניקה תואר אבירות לשם כבוד.

נכדה, הנסיך ויליאם, דוכס קיימברידג', ביקר באופן רשמי בישראל ביוני 2018, וזהו הביקור הרשמי הראשון של בן משפחת המלוכה בישראל. יורש העצר צ'ארלס, נסיך ויילס ביקר ביקור רשמי בישראל בינואר 2020 בכנס פורום השואה שאירח הנשיא ראובן ריבלין בירושלים.

מדוע המלכה עצמה לא ביקרה בישראל?

ההערכה היא כי משרד החוץ הבריטי, הוא שהמליץ למלכה לא להגיע ארצה, כאשר החשש היה מפני חרם של מדינות ערביות שלא יספקו נפט לבריטניה. גם כאשר החשש הוסר וישראל הפכה למדינה חזקה מדינית, היא המשיכה להימנע מביקור.

רשמית, העמדה של משרד החוץ הבריטי היה כי המלכה תגיע לביקור רק כאשר יהיה "שלום בר קיימא" בין ישראל לפלסטינים.

שמעון פרס הסביר כאשר קיבל את אות האבירות, כי מדובר בביקור מורכב וקשה מצד ישראל, הדורש היערכות של שנתיים מראש, ולכן היא לא הגיעה ארצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר