מחמאס לישראל

'הנסיך הירוק' מאוכזב: "כל חיי היו בסכנה ושב"כ לא עזר לי"

סוכן השב"כ לשעבר, מסעב חסן יוסף, בנו של מייסד ארגון הטרור חמאס מאוכזב מישראל, מדבר על יחסי הכוחות ברצועת עזה ומדוע הוא מתנגד להקמת פלסטינית למרות שהוא לא ציוני (חדשות)

(צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

סוכן השב"כ לשעבר, מסעב חסן יוסף, הוא בן 44, בנו הבכור של שייח' חסן יוסף, ממקימי חמאס ביו"ש. במשך למעלה מעשור, ובשנים הקשות ביותר באינתיפאדה השנייה, היה סוכן שב"כ. מעמדו בחמאס וכאדם המקורב ביותר לאביו, אפשר לספק לישראל בזמן אמת מודיעין איכותי ביותר, שהביא לסיכול עשרות פיגועים וללכידתם של מחבלים בכירים.

עד היום נחשב הנסיך הירוק, שם קוד שניתן לו, לאחד מהסוכנים הטובים ביותר שפעלו אי פעם למען השב"כ, וכעת הוא מוציא את ספרו החדש - "המסע אל האמת" המתאר את קורותיו מאז הפסיק לעבוד עבור השב"כ.

על מהפך הזהות מבן בכיר חמאס לסוכן שב"כ, הוא מספר בראיון למוסף דיוקן של 'מקור ראשון', "הייתי קשה עם עצמי והבחירות שעשיתי. אכזבתי את ההורים שלי, שברתי להם את הלב. מסעב הצעיר ניסה להציל חיי אדם, הזרע של המעשים שלו טוב, הוא הלך אחר הלב ועשה את הטוב ביותר שיכל לעשות".

עוד הוסיף: "קשה לתאר את המעבר בין העולמות, הוא עצום. אנשים שהמשפחה שלך עשתה להם דמוניזציה על בסיס קבוע, ופתאום אתה מקיים איתם מפגש ישיר - זו חוויה מטלטלת".

היחסים והחשדות מצד אביו על היותו סוכן שב"כ: "היו סימנים, אבל לא מידע שיכול להביא לראיות קונקרטיות לעבודתי בשב"כ. כל עוד אתה לא בטוח למה שתאשים את בנך במעשים שכאלה, ובכך תסכן את יחסיך איתו ואולי תאבד אותו לנצח".

הוא הוסיף בראיון ל'מקור ראשון', "עכשיו כל הסימנים נמצאים על הקיר מול אבא שלי: סימנים שאומרים שהארגון שלו חולה, ושהדבר ההגיוני ביותר הוא להיפגש עם היריב הישראלי ולוותר על העסק המטופש הזה. הקרבתי את חיי כדי להציל אותו, להגן עליו מפני הטירוף שהוא יצר".

בדבר הפרישה משב"כ והרגשות שמדינת ישראל התנכרה אליו: "בשלב מסוים התאכזבתי מאוד, כל חיי היו בסכנה ושב״כ לא עזר לי בלשון המעטה, אבל ככל שאני מתבגר אני מבין שככה גופים כאלה עובדים. הם לא רוצים שאנשים יצאו החוצה, יחשפו את היותם סוכנים ויספרו מה נעשה בתוך הארגון".

בנושא הדור החדש בהנהגת חמאס ביו"ש - "יש דור חדש ומשוגע של חמושים שהשתלטו על הארגון. אבי הוא כבר לא האדם המשפיע ביותר בחמאס, ואולי הוא למד מכך לקח לחיים - שהחזקה בכוח לא נמשכת לנצח".

על הקונפליקט הישראלי פלסטיני: "לא חושב שהקמת מדינה עצמאית יכולה לפתור את בעיות היסוד הפלסטיניות, הן הרבה מעבר לפוליטיקה ודת. הפלסטינים צריכים לזנוח לגמרי את רעיון המדינה, ולהתמקד בעניינים אזרחיים".

עוד הוסיף: "זו הסיבה בגללה אני מתנגד נחרצות להקמת מדינה פלסטינית. לא כי אני ימני או ציוני, אלא משום שבעיניי זה מהלך אבסורדי ולא נחוץ, שלא יבטיח שלום לפלסטינים או לישראלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר