התכנית של מיכאלי

מחטף: ההחלטה שסוללת דרך לתחבורה ציבורית בשבת אושרה פה אחד בממשלה

רגע לפני הבחירות, אישרה היום ממשלת ישראל פה אחד את הצעת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, להקים רשויות מרחביות לתחבורה הציבורית. המשמעות: ראשי הרשויות יחליטו מתי תפעל התחבורה הציבורית, כולל בשבתות (בארץ, חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרב מיכאלי ותחבורה ציבורית (צילום: Yonatan Sindel, Avshalom Sassoni/Flash90)

רגע לפני הבחירות - מחטף דרמטי: ממשלת ישראל אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעתה של שרת התחבורה מרב מיכאלי, להעביר סמכויות ניהול של התחבורה הציבורית והתאמתה מהממשלה וממשרד התחבורה לרשויות המקומיות.

דה פקטו טומנת בחובה ההצעה הזו את ההתנעה העתידית לאפשר לראשי ערים להחליט על תחבורה ציבורית בשבת.

לפי התכנית שאושרה, כל רשות מקומיות תשויך למרחב תחבורתי ללא יוצא מן הכלל, לפי זיקות תחבורתיות בין הרשויות. כל המרחבים התחבורתיים ינהלו את התחבורה והתנועה במרחב על בסיס סמכויות ותפקידים שמשרד התחבורה והרשויות יעבירו להן, לפי רמת הבשלות.

הרשויות המרחביות לתחבורה יפעלו בשלב הראשון כרשות תמרור מקומית, יזמו תכניות לתחבורה ציבורית ויתכננו ויבצעו פרויקטים תחבורתיים משותפים, כאשר בכל רשות מרחבית תמונה מועצה מייצגת לכל הרשויות במרחב. בהמשך, עם קידום החקיקה, יואצלו לרשויות סמכויות נרחבות לפרסום והפעלת מכרזי תחברה ציבורית, אכיפה ועוד.

תוך חודש יפרסם משרד התחבורה טיוטת התקנות להקמת הרשות המרחבית לתחבורה במטרופולין ירושלים, ועד אפריל 2023 תוקם הרשות המרחבית לתחבורה במטרופולין דן.

התכנית הרב שנתית תקבע יעדים להקמת רשויות מרחביות גם במטרופולין חיפה ובאר שבע ובשאר המרחבים התחבורתיים כולל בנגב ובגליל.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "תוכנית שיכולה להפחית את העומס בכבישים עוכבה במשך 25 שנה. היום, שמנו לזה סוף ואישרנו את המודל של רשויות מטרופוליניות שיתן כח לראשי הרשויות לנהל את התחבורה לטובת התושבות והתושבים כמו שרק הם יודעים".

לדבריה, "אחרי 25 שנה של דיבורים, אנחנו עושות ועושים. לראשונה, משרד התחבורה יעביר סמכויות לרשויות המקומיות ויאפשר לראשי הרשויות לנהל בצורה חכמה ויעילה, בשיתוף פעולה ובסינכרון, היבטים רבים בתחבורה, לרבות איך ומתי תפעל".

עוד אמרה שרת התחבורה: "אני מאמינה בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות, שלשמחתי תומכים במהלך, ולכן התעקשתי על המודל שאישרנו היום בממשלה ויקדם מרחבי תחבורה במטרופולינים בכל רחבי הארץ, ולראשונה גם בנגב ובגליל".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "מדובר במהפכה של ממש שתומכת את תפסיתנו כי התחבורה צריכה להיות מנוהלת מהשטח, בהתאם לצרכים המקומיים והמרחביים. המודל שאושר מאפשר להקים לאלתר רשויות מרחביות לתחבורה, ובהמשך נקדם חקיקה להרחבת סמכויותיהן בהדרגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר