שבדיה בוחרת

המפלגה עם השורשים הנאצים: "נעביר השגרירות לירושלים"

בשוודיה יצאו הבוחרים להצביע עבור המפלגה המועדפת עליהם, ולראשונה מפלגת ימין-קיצוני תהפוך לכל הפחות לשנייה בגודלה ומבטיחה: נעביר את השגרירות לירושלים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: קמפיין, שאטרסטוק)

שוודיה בוחרת: אחרי 3 שנים של טלטלות פוליטיות במדינה הרגועה יחסית, אזרחי שוודיה יצאו היום (ראשון) להצביע בבחירות הכלליות במדינה.

לראשונה, מפלגת הימין הקיצוני 'דמוקרטים שוודים' צפויה על פי הסקרים להפוך למפלגה השניה בגודלה במדינה, מייד אחרי המפלגה הסוציאל-דמוקרטית של ראש הממשלה הנוכחית אנדרסון.

הדמוקרטים השוודים, להם מייחסים היסטוריה ניאו-נאצית, מבטיחים שורה של שינויים במדינה, בין היתר מלחמה בהגירה ובהתערבות האיחוד האירופי - זאת בניגוד לאידיאולוגיה של המפלגה הסוציאל דמוקרטית שנמצאת בימים אלו על כס השלטון.

בנוסף, המפלגה מבטיחה כי תלחם בטרור, זאת לצד הבטחה לא שגרתית, ודאי בשוודיה: להעביר את השגרירות השוודית לירושלים והכרה בירושלים כבירתה של מדינת ישראל.

המפלגה הייתה בשנים האחרונות חריגה בנוף השוודי כשקראה להצטרף לברית נאט"ו, דעה שהפכה פופולארית לאחר פלישתו של נשיא רוסיה פוטין לשטח אוקראינה.

כזכור, לפני כשנה הודיע ראש ממשלת שוודיה על התפטרותו מתפקידו, ובמקומו מונתה מגדלנה אנדשון לתפקיד ראש הממשלה - האישה הראשונה בתפקיד.

7 שעות לאחר מינוייה הודיעה על התפטרותה מתפקידה לאחר שלא השיגה רוב לאישור התקציב, אך לבסוף חזרה בה כשהקימה ממשלת מיעוט לא יציבה שדרדרה את המצב לבחירות שכאמור, מתקיימות כיום.

בשנים האחרונות היה קיים משבר בין ישראל לשוודיה ברקע החלת השוודים להציב תמיכה נרחבת לפלסטינים. לפני מספר חודשים הודיע לפיד על סיום המשבר.

השגריר החדש במדינה הודיע כי ישראל לא תומכת במפלגה וכינה אותה 'יצונית', דבר שעורר סערה בשוודיה וגרר ביקורת נרחבת נגדו לפיה מתערב בבחירות בשוודיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר