מאמצים לאיתור מסתתרים

תושבי העיר שנכבשה מחדש: "הרוסים התנהגו כמו חזירים"

תושבי העיר איזיום שנכבשה בימים האחרונים מחדש במסגרת התרגיל האוקראיני מעידים על הימים תחת הכיבוש הרוסי • הצבא האוקראיני מקיים סריקות לאיתור לוחמים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות יבגני זבגורודני)

ימים ספורים אחרי שצבא אוקראינה הצליח לכבוש מחדש את העיר איזיום שבמחוז חרקיב במסגרת 'התרגיל האוקראיני' בו אוקראינה הפתיעה את הרוסים ותקפה את המחוז שהיה דליל בכוחות רוסיים, בעיר שמוערכת כגודלה של בית שאן, מעידים על חצי שנה תחת כיבוש רוסי.

"במקום שלא היו אנשים לשמור הם (הרוסים צ"ב) גנבו הכל" סיפר ולארי, תושב העיר לכתב CNN. "הם התנהגו כמו חזירים. חזירים מתנהגים וחיים טוב יותר".

עוד סיפר: "הגיע אליי תותחן רוסי שאמר לי שהוא הגיע להציל אותי מהנאצים. אמרתי לו שיראה לי נאצי אחד באיזיום".

במהלך ימי הכיבוש, כך מעידים תושבים נוספים, בזזו החיילים הרוסיים מכל הבא ליד - מכנסייה ועד בתי מרקחת, מה שהביא לעצירת כל השירותים העירוניים.

יחד עם זאת באוקראינה מדגישים כי העיר עדיין מסוכנת וחיילים אוקראינים סורקים את היערות באיזור העיר לאיתור חיילים רוסיים חמושים שכנראה מסתתרים בעקבות הכיבוש המהיר.

כאמור, בשבוע האחרון ספגה רוסיה את התבוסה הגדולה ביותר שלה מאז נאלצה להימלט מאיזור קייב לפני שישה חודשים. במהלך שלושה ימים של קרבות עזים באיזור מחוז חרקיב, איבדו הרוסים אלפי קילומטרים ומעוזים בעלי חשיבות אסטרטגית גדולה.

בנוסף, במודיעין הבריטי ציינו כי רוסיה עשויה לאבד בשעות ובימים הקרובים את השליטה בערים קופיאנסק ואיזיום, שני יישובים בעלי חשיבות אסטרטגית עבור אגירת תחמושת רוסית.

באוקראינה מיהרו לחגוג ופרסמו תמונות של משוריינים נטושים באיזור מחוז חרקיב, זאת בשל המתקפה האוקראינית ובצל הכיבושים הגדולים שמבצע הצבא האוקראיני.

במהלך השבת ניסו ברוסיה להכחיש את הטענות להפסדים, אך לבסוף טענו במוסקבה כי החיילים הרוסים נסוגו "לצורך התארגנות מחודשת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר