צפו בתיעוד

בכותל ובצפת: 1200 לוחמי האש השתתפו באמירת סליחות

אלפי עובדים ממערך כבאות והצלה השתתפו בסיורי ומעמדי אמירת סליחות באתרי מורשת יהודיים | המרכזי שבהם בראשות הראשון לציון, הגרש"מ עמאר בקבר שמואל הנביא יחד עם חניכי קורס לוחמי אש | תיעוד (חדשות)

הסליחות עם הגרש"מ עמאר (צילום: קובי ריכטר, כבאות והצלה לישראל)

1200 מפקדים, לוחמים ועובדים בהובלת נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי, סיירו והתפללו באתרי מורשת הקשורים לזהות היהודית והישראלית, ובהם ירושלים והכותל המערבי, קבר שמואל הנביא, העיר העתיקה בצפת ובני ברק.

נציב כבאות והצלה אייל כספי פעל בחודשים האחרונים להוצאתם לפועל של סיורי ומעמדי הסליחות באתרי המורשת מתוך הבנת חשיבותם הערכית והארגונית לעובדי מערך החירום הלאומי שחרטו על דגלם את ערך קדושת החיים.

הנציב אף הוביל סיור סליחות מיוחד עם סגל הפיקוד הבכיר ברובע היהודי ובמנהרות הכותל המערבי, שם זכו לסקירה היסטורית על תקופת בית ראשון ושני, וכן נחשפו בפניהם ממצאים ארכיאולוגים מאלפים ומרתקים מימי בית המקדש.

הנציב הדגיש את חשיבותו של מערך כיבוי והצלה בתפיסת החוסן הלאומי וביטחון הפנים של ישראל בהתמודדות עם משבר האקלים העולמי המחולל שינויים דרמתיים במציאות היומיומית של כל אחד ואחת.

מעמדי הסליחות עומדים בסימן קירוב לבבות ואחדות בעם ישראל, והם כללו גם ביקור מרגש ועוצמתי של 170 חניכי וחניכות קורס לוחמי אש שבאו לחזק ולהתחזק בקבר שמואל הנביא בירושלים.

חניכי הקורס, הגיעו למתחם הקבר עם מדים ונהנו מערב סליחות מרגש ובלתי נשכח בהובלת הראשון לציון והרב הראשי הספרדי של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר.

גם במעמדי הסליחות בצפת ובני ברק השתתפו רבים ובהם גם עובדים ועובדות מכלל העדות והדתות שטיילו בין סמטאות האבן הקסומות של העיר העתיקה בצפת ובין הישיבות ובתי הכנסת הגדולים בבני ברק תוך שהם שומעים הרצאות והסברים היסטוריים ודתיים מפי הרב חיים פרל, הרב הראשי לכבאות והצלה לישראל שאף משתתף בכל 25 המעמדים השנה.

הרב חיים פרל אמר: "מעמדי הסליחות ערכיים, מעצימים את רוח עובדי ולוחמי מערך הכבאות, ומדגישה את תפקידנו ושליחותנו בשרשרת הדורות . היענות העובדים מרשימה ויש בה כדי להצביע על הרצון להיות שותף לערכים אמוניים יהודיים."

(צילום: קובי ריכטר, כבאות והצלה לישראל)
(צילום: קובי ריכטר, כבאות והצלה לישראל)
(צילום: קובי ריכטר, כבאות והצלה לישראל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר