לא בפעם הראשונה

נשיא איראן, ראיסי, בראיון: צריך לבדוק אם השואה בכלל התקיימה

הנשיא האיראני, איברהים ראיסי, התראיין לתקשורת האמריקנית כשהוא תוקף את המדינות שחתמו על הסכמי אברהם, את ממשל ביידן וכמובן כרגיל סירב להכיר בזכותה הקיומית של ישראל (חדשות בעולם)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
ראיסי (צילום: לשכת ראיסי)

נשיא איראן איברהים ראיסי, הטיל הלילה (שני), ספק בכך שהשואה התקיימה, במהלך ראיון שערכה עמו המראיינת לסטלי סטאהל בתוכנית "60 דקות", של רשת CBS האמריקנית.

ראיסי נשאל: "האם אתה מאמין שהשואה התרחשה? ששישה מיליון יהודים נטבחו?". הוא השיב: "תראי, אירועים היסטוריים צריכים להיחקר על-ידי חוקרים והיסטוריונים. יש כמה סימנים שזה קרה. אם כן, הם צריכים לאפשר להיחקר".

לאחר מכן שאלה המראיינת אם הוא חושב שלישראל יש זכות להתקיים, וראיסי השיב: "העם הפלסטיני הוא המציאות. זו הזכות של הפלסטינים שגורשו מבתיהם ומאדמתם. האמריקנים תומכים במשטר השקרי הזה כדי להתבסס שם".

ראיסי גם התייחס לנושא הסכמי אברהם ואמר: "אם מדינה לוחצת יד למשטר הציוני, אז היא שותפה לפשעיה. והם גם דוקרים את הרעיון של מדינת פלסטין בגב".

ראיסי התייחס גם להסכם הגרעין שנמצא כעת בקיפאון, ואמר כי אם תוצע "עסקה טובה והוגנת, ננהג בה ברצינות. צריכות להיות ערבויות, אם היו ערבויות, האמריקנים לא היו יכולים לפרוש מההסכם".

המראיינת השיבה לו כי איראן יכולה לפרוש מההסכם בדיוק כמו שארה"ב יכולה - והוא השיב: "האמריקנים הפרו את הבטחותיהם. הם עשו זאת באופן חד-צדדי. לכן, כשמבטיחים לנו עכשיו הבטחות, זה חסר משמעות".

כשנשאל על הראיות לכך שאיראן מפתחת נשק גרעיני, וכיצד ייתכן שתוכנית הגרעין שלה היא למטרות שלום בלבד אם רק 1.8% מהחשמל באיראן מופק מאנרגיה גרעינית, השיב ראיסי: "הטענות הללו חסרות בסיס. הרפובליקה האיסלאמית של איראן אמרה פעמים רבות שלנשק גרעיני אין מקום בדוקטרינה שלנו". הוא טען בנוסף כי תוכנית הגרעין האיראנית נועדה לתחומים כמו "רפואה, חקלאות, נפט וגז", אך כרגיל לא סיפק שום הוכחה משמעותית לכך.

ראיסי ינאם בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. הוא נשאל אם יסכים להיפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בשולי העצרת, והשיב: "לא. אני לא חושב שתתקיים פגישה כזו. אני לא מאמין שפגישה או שיחה איתו יועילו".

ראיסי נשאל מה ההבדל בין ממשל טראמפ לממשל ביידן, והשיב: "הם טוענים שהם שונים, כך הם אמרו במסרים שהעבירו אלינו. אבל לא היינו עדים לשינויים במציאות".

הוא התייחס לסנקציות הכלכליות הנוקשות על ארצו מאז פרישת טראמפ מהסכם הגרעין, והאשים את ארה"ב ב"עריצות נגד העם האיראני, חשוב לנו להסיר את הסנקציות", אמר ראיסי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר