השמאל מפוצל

פסילת בל"ד? • הח"כ ממר"צ: תנועה לגיטימית, יו"ר 'העבודה': "נקיים דיון"

מפלגות השמאל לא מציגות עמדה אחידה סביב פסילת תנועת בלד מריצה להתמודדות לכנסת. בעוד רז הצהיר שאין לפסול, מיכאלי מחכה לדיון (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מפלגת בל"ג בהגשת הרשימות (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

האם מפלגת בל"ד תפסל הפעם מריצה לכנסת? במחנה השמאל מפוצלים בדעותיהם. גם בקרב חברי שתי מפלגות השמאל הבולטות, מרצ והעבודה, שעד סגירת הרשימות התקיימו ניסיונות לאיחוד ביניהם, הביעו דעות שונות.

חבר הכנסת מוסי רז ממר"צ צייץ היום בטוויטר: "אין לפסול את בל"ד". לדבריו, "מדובר בתנועה לגיטימית שאושרה כבר מספר פעמים בבית המשפט העליון". הוא קרא: "על מפלגת העבודה להצטרף לעמדה הזו ולא להסתתר מאחורי יועצים משפטיים"

לעומת זאת, מרב מיכאלי יו"ר 'העבודה', אמר הבוקר (שני) בראיון לקלמן ליברמן ברשת ב' על פסילת בל"ד: "אנחנו נחכה לעמדת היועצת המשפטית לממשלה ואחר כך נקיים על זה דיון. אין ספק שבבל"ד יש עמדות שהן קיצוניות וקשות. את עמדתי הפרטית אני שומרת לעצמי".

אתמול הגישה רשימת 'ישראל ביתנו' בראשות ליברמן, כפי שדווח ב'כיכר השבת', בקשה לפסול את מועמדות יו"ר בל"ד סמי אבו שחדה מלהתמודד לכנסת הבאה.

הדברים באים ברקע חשש בגוש לפיד, בו חבר ליברמן, כי ריצה נפרדת של בל"ד עשויה להביא לאובדן קולות לגוש השמאל, ולכן רבים מאשימים את 'ישראל ביתנו' כי היא מבקשת לפסול את מועמדותו של אבו שחאדה בניסיון שלא לשרוף קולות לגוש.

חברת הכנסת לימור מגן-תלם מ'ישראל ביתנו' הגיבה לבקשת הפסילה וכתבה כי "סמי אבו שחאדה הוא סכנה קיומית למדינת ישראל".

עוד אמרה: "נעשה הכל על מנת שלא ישבו בכנסת אנשים שלא מכירים בכך שישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית ופועלים על מנת לשלול את סמלי המדינה. אנחנו מציעים לו בחום להתמודד בבחירות ברמאללה".

בבחירות הקרובות לכנסת, שיתקיימו בעוד מחמישים ימים, יתמודדו שלוש רשימות ערביות לכנסת - רשימת רע"מ של מנסור עבאס, שלפי הסקרים נמצאת סמוך לאחוז החסימה, רשימת תע"ל חד"ש - שרידי 'המשותפת', ורשימת בל"ד.

בסוף השבוע, בשלושה סקרים שפורסמו בערוצי הטלוויזיה, לא עברה מפלגת בל"ג לבדה את אחוז החסימה. כך גם בסקרים שפורסמו אמש.

לפירוק המשותפת עשוי להיות תפקיד מכריע - אם בל"ד אכן תרוץ עד הסוף ולא תעבור את אחוז החסימה, או אם שרידי המשותפת תע"ל וחד"ש לא יעברו - בהבאתו של נתניהו ל-61 מנדטים. ברשימה המשותפת אמרו בסוף השבוע כי מאמינים שבל"ד תפרוש מהמרוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר