סוף למרחץ הדמים?

נשיא טורקיה ארדואן טוען: "פוטין מוכן לסיים את המלחמה"

אחרי שדיבר עם פוטין, טוען המנהיג הטורקי כי נשיא רוסיה מוכן לסיים את המלחמה. בדונייצק הכריזו משאל עם על הכוונה לספח שטחים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המלחמה באוקראינה. אילוסטרציה (צילום: צבא אוקראינה)

נשיא טורקיה ארדואן אמר כי הוא מאמין שנשיא רוסיה פוטין שואף לסיים את המלחמה באוקראינה "בהקדם האפשרי". כך בראיון שהעניק היום (שלישי) לרשות השידור האמריקנית PBC. ארדואן טוען שזו הייתה ההתרשמות שלו מהשיחות האחרונות עם פוטין.

ארדואן הוסיף ואמר כי בקרוב יוחלפו 200 בני ערובה בין רוסיה לאוקראינה. הוא לא ציין מי יהיה כלול בחלופי השבויים.

הדבר מתרחש ברקע ניצחונותיה ההולכים וגדלים של האוקראינים בשדה הקרב, בעיקר במזרח המדינה, שם כובשים מחדש חלקים שלהם שנכבשו בידי רוסיה. ארדואן טוען כי המהלכים הללו של אוקראינה "בעייתיים" עבור רוסיה.

בתוך כך המורדים הפרו רוסיים באזור דונייצק שנכבש מאוקראינה הודיעו כי בימים הקרובים בכוונתם לבצע "משאל עם" בקרב התושבים אם לספח את החלקים לרוסיה באופן רשמי. מדובר במובן מסוים בשלב חדש במלחמה.

בתחילת השבוע, בין מוצ"ש לראשון, פתח צבא רוסיה בהפגזה על הכפר סטרליצ'ה הסמוך לגבול. במנהל הצבאי האחראי מטעם אוקראינה על מחוז חרקיב, ממנו נכבשו שטחים נרחבים בשבועיים האחרונים, עדכנו כי רוסיה מפגיזה גם את בית החולים לבריאות הנפש בו מאושפזים 600 בני אדם.

עוד עדכנו כי במהלך ניסיון לחלץ 30 מאושפזים תחת אש, נהרגו 4 אנשי צוות רפואי לצד שני מאושפזים שנפצעו - וכעת קיים חשש לגורלם של מאות מאושפזים.

אולה סינייהוב, ראש המנהל הצבאי באיזור חרקיב כתב בחשבון הטלגרם שלו כי "הכובשים מטילים אימה ללא רחם על האוכלוסייה האזרחית".

הכפר הסמוך לגבול (מתוך גוגל מפות)

עוד כתב כי "חובשים ניסו לפנות חולים מבית החולים הפסיכיאטרי, תחת אש תוך סיכון חייהם פינו 30 בני אדם מתוך 600 מאושפזים".

"במהלך הפינוי, פתחו הרוסים בהפגזות מאסיביות, ועל פי נתונים ראשוניים, למרה הצער, מתו ארבעה עובדים רפואיים ועד שני מטופלים שנפצעו".

את דבריו חתם וכתב כי "אנו מביעים תנחומים עמוקים למשפחותיהם, אלו מעשים של גיבורים! למרבה הצער, הרוסים לא עוצרים כלום - הם פושעי מלחמה וטרוריסטים".

מוקדם יותר פרסם המודיעין הבריטי מידע לפיו בשבוע האחרון, בשל תסכול רוסי מההפסדים הרבים אותם סופגת רוסיה, הצבא הרוסי החל לתקוף מטרות אזרחיות מרוחקות שלא קשורות לשדה הקרב, זאת במטרה "לשבור את המורל".

"רוסיה כנראה הרחיבה את המקומות שבהם היא מוכנה לפגוע בניסיון לערער את המורל של העם האוקראיני והממשלה האוקראינית." הוסיפו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר