איומי הגרעין חזרו

לקראת סיפוח המחוזות? פוטין הכריז על גיוס חלקי של חיילים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז בהצהרה לתקשורת על "גיוס צבאי חלקי" שיחלו כבר היום; אמש הכריזו בעלי בריתו על משאלי עם ביום שישי במחוזות לוהנסק, דונייצק, חרסון וזפוריז'יה האוקראיניים - על סיפוח לרוסיה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

בהצהרה מיוחדת לתקשורת שנערכה הבוקר (רביעי) נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על "גיוס צבאי חלקי" של חיילים מרחבי המדינה, שיחל כבר היום. מדובר בגיוס של 300 אלף חיילים. ברקע, ההכרזה של בעלי בריתו על משאלי עם במחוזות לוהנסק, דונייצק, חרסון וזפוריז'יה שכבש מידי אוקראינה לקראת סיפוח אפשרי לרוסיה.

פוטין אמר בנאומו כי מטרתה של רוסיה - לשחרר את חבל דונבאס. "אנחנו מדברים על הגנה על שטחים ועל רוסיה, רוב האנשים באזורים ההיסטוריים האלה באוקראינה אינה רוצים לחיות תחת עול הניאו-נאצים, ואין לנו זכות מוסרית לוותר עליהם".

‏"כדי להגן על המדינה והעם, נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו", הזהיר פוטין ותקף את המערב: ""המערב רוצה להחליש, לפלג ולהרוס את רוסיה. הוא אומר את זה בגלוי שהם פירקו את ברית המועצות ב-1991, ועכשיו הגיע הזמן לעשות את אותו הדבר לרוסיה".

בהמשך נאומו חזר לאיומי הגרעין ואמר כי "המערב נוקט בסחיטה גרעינית נגד רוסיה. "אם שלמותנו הטריטוריאלית תאוים, רוסיה תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה. זהו לא בלוף".

שר ההגנה שויגו טוען כי המלחמה קשה בגלל שמדובר במלחמה בה משתתף גם המערב. "אנחנו לא נלחמים עם אוקראינה, אלא עם המערב הקולקטיבי", אמר. ‏"כל סוגי הנשק, כולל השלישייה הגרעינית, ממלאים את משימותיהם".

שויגו טען שאוקראינה איבדה 100 אלף חיילים, ורוסיה 6,000 חיילים. ‏הערכות במערב מדברות על 15-25 אלף הרוגים לרוסיה.

נאומו של פוטין לאומה היה אמור להיערך אמש בשעה 20:00 אך כעבור כשעתיים דווח כי נאומו נדחה מבלי שנמסרה לכך סיבה.

ההליכה למשאל העם מגיעה ברקע הכחשות גורפות מהקרמלין על סיפוח אפשרי, לכן, ינסו להציג מצג של רוב במשאל עם. במערב חוששים כי משאל העם ייערך על פי הרצון הרוסי ובשל כך יהיה רוב גדול בעד הסיפוח בכלל המחוזות.

באתר הרוסי החתרני 'מדוזה' פרסמו מוקדם יותר אתמול (שלישי) כי הפיקוד הבכיר בצבא הרוסי מאמין כי אם אכן כלל המחוזות הכבושים יסופחו לרוסיה, אוקראינה תפחד לתקוף את המחוזות. הסיבה, כך לטענת הגורמים הצבאיים היא ש"אוקראינה תפחד לתקוף את רוסיה עצמה", טיעון שנראה מוזר בעיני פרשנים רבים.

בארצות הברית הגיבו לכוונה להכריז על משאלי עם ומכנים את משאלי העם המסתמנים כמשאלי עם "דמה". עוד אמרו כי "ארצות הברית לעולם לא תכיר בריבונות רוסית בשטחים שכבשה מאוקראינה".

מזכ"ל נאט"ו גינה את ההחלטה ואמר כי "הליכה לממשל דמה היא רק עוד אחת מתוך מיני החלטות של פוטין שיוצרות הסלמה של משטר פוטי"

כזכור, בשנת 2014 כבשה רוסיה מאוקראינה את חצי האי קרים וסיפחה אותו לרוסיה, סיפוח שלא מוכר על ידי רוב מדינות העולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר