לראשונה אחרי 14 שנה

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש עם נשיא טורקיה ארודאן

ראש הממשלה יאיר לפיד נועד עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בניו יורק, במסגרת ביקורו המדיני; ארדואן הצהיר על כוונתו לבקר בישראל אחרי הבחירות (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד בפגישה עם נשיא טורקיה ארדואן (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)

ראש הממשלה יאיר לפיד נועד הערב (שלישי) עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בניו יורק, במסגרת ביקורו לקראת העצרת הכללית של האו"ם. קודם לכן נועד לפיד עם מלך ירדן עבדאללה השני.

הפגישה בין השניים היא הראשונה מזה 14 שנה, שבין ראש ממשלת ישראל לנשיא ארדואן. הפגישה האחרונה התקיימה בשנת 2008, אז נועד ארדואן עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

הפגישה בין השניים מתרחשת לאחר ששתי המדינות הכריזו על נרמול היחסים והחזרת השגרירים. שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו אמר כי הפגישה היתה "טובה וכנה מאוד".

צ'בושולו נשאל האם ארדואן יגיע לביקור בישראל אחרי הבחירות, והשיב: "למה לא?".

לפני הפגישה עם לפיד, נפגש ארדואן עם רבנים בניו יורק ואמר להם כי הוא רוצה לחמם את הקשרים עם ישראל ואף הודיע כי יגיע לביקור בישראל אחרי הבחירות.

אתמול אישר משרד החוץ את מינויה של אירית ליליאן לשגרירת ישראל באנקרה. לאחר שהמינוי יאושר בממשלה היא תהיה האישה הראשונה בתפקיד והראשונה שמאיישת את התפקיד מאז גורש השגריר בשנת 2018.

לפני הפגישה עם ארדואן, נועד לפיד עם מלך ירדן ושוחח עמו על הצורך להרגיע את השטח לקראת חגי תשרי ולבלום את הטרור. לשכת לפיד ציינה כי ראש הממשלה אמר למלך ירדן כי "ישראל לא תעמוד מנגד ותילחם בכל סוג טרור שמופנה כלפי ישראל ולא תאפשר פגיעה בביטחון אזרחיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר