ניסיון פיגוע במתפללים

הקרמלין נגד ברסלב: מל"טים תוצרת איראן שוגרו לעבר אומן בזמן תפילות ראש השנה

נס ראש השנה: כוחות רוסים שיגרו בכוונה מל"טי קמיקזה איראניים מעל אומן כדי לתקוף חסידים בציון רבי נחמן. חלקם שוגרו מחצי האי קרים • השגריר בישראל: "חדשות מאוד עצובות, החסידים ממלאים אחר ההנחיות, לא נתקלנו בבעיות" (חרדים בעולם)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
מל"ט. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

רוסיה נגד המתפללים היהודים? במהלך החג שוגרו מל"טים איראנים בידי צבא רוסיה אל העיר אומן שבאוקראינה, כדי לתקוף מתפללים הנמצאים בקברו של רבי נחמן מברסלב במהלך החג. כך לפי דיווחים בכלי תקשורת אוקראינים.

לפי הדיווח, הכוחות האוקראינים הפילו יותר מעשרה מטוסי שאהד-136 בדרום אוקראינה. כתב החוץ של כאן 11 עמיחי שטיין דיווח כי חלק מהמל"טים הללו שוגרו משטח חצי האי קרים הכבוש והופנו לאומן.

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק אמר לכאן חדשות כי: "ניסיון הפיגוע באמצעות המל"טים הוא חדשות מאוד עצובות. ואנחנו שמחים שלא היה אובדן חיים".

קורניצ'וק שיבח את המתפללים היהודים השנה ואמר: "החסידים מתנהגים בצורה טובה מאוד, ממלאים אחר ההנחיות. לא נתקלנו בבעיות". הוא הוסיף שהגיעו כ-23,000 מתפללים.

ביום ראשון השבוע פרסמו אזרחי אוקראינה תיעוד וידאו המראה כיצד צבא רוסיה עושה שימוש במל"טים מתאבדים מתוצרת איראן, שהאד 136.

בליווי חמושים: תיעוד מ'משאל העם' הרוסי באוקראינה

על פי הדיווחים, הרוסים מגבירים את השימוש במל"ט האיראני, ובתחילת השבוע לבד שיגרו אותו בינתיים שמונה פעמים להתאבד על מטרות שונות בערי אודסה.

מוקדם יותר דיווח כי בכיר אוקראיני אמר במהלך היממה האחרונה כי ארצו ביקשה מידע מודיעיני מישראל על התמיכה האיראנית בצבא הרוסי. "הם הביאו לנו מעט מידע מודיעיני אבל אנחנו צריכים הרבה יותר מזה", אמר הבכיר.

בתוך כך, בשל המודיעין הישראלי, אוקראינה מצמצמת את קשריה הדיפלומטיים עם איראן משום שסיפקה מטוסי תקיפה לא מאויישים לצבא רוסיה.

משרד החוץ בקייב הודיע במהלך השבת על ביטול ההאמנה של שגריר איראן ועל צמצום ניכר של הסגל הדיפלומטי בשגרירות האיראנית.

הנשיא זלנסקי עדכן במקביל כי עד כה הפילו הכוחות האוקראיניים שמונה מלט"ים מתוצרת איראן, שהיו בפעילות הצבא הרוסי באוקראינה.

בהודעה רשמית, איראן הביעה צער על החלטתה של אוקראינה וקראה לה שלא להיות מושפעת מגורמים המבקשים לחבל בקשרים שבין שתי המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר